Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kemper Profiler


Anbefalte innlegg

11 minutter siden, Slashaxl skrev:

Det blir man. 

Problemet med Kempern og headset er at det låter så gromt mange ganger, at man sitter å spiller med altfor høy lyd :) piper godt i ørene etter noen økter ja.

Jeg har hatt endel tinnitus-relaterte plager men fikk heldigvis situasjonen under kontroll etter en sterk omlegging av vaner (blant annet ved å fokusere på band uten trommer). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...
  • 3 months later...
1 time siden, wiggum skrev:

Den nye Match 30-pakka (Matchless HD-30) til TopJimi er fantatisk (som vanlig).

Og ToneJunkies har en gratis pakke (frem til 2. januar) med 53 profiles . Mye godsaker der.

https://tonejunkiestore.com/profile-packs/official-tone-junkie-profile-pack-3

Takker for review, da ble det Matchless-pakka på meg også! Håper på å få testa ut før julekvelden ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 months later...

Dere som har kemper - hvordan er oppsettet deres til hjemmebruk?

Jeg vurderer en slik, utenlukkende til hjemmebruk - har en marshall 100w som rett og slett blir for stor for hjemmebruk. Jeg har ett ganske omfattende hifi/hjemmekino oppsett og ser for meg enten å koble kemper rett i surround prossessoren eller eventuelt via en pc. Noen tanker rundt ett slik oppsett?

 

Er det mulig å koble kemper digiitalt mot PC og så kjøre lyden ut fra pc digitalt til en forsterker, eller må man kjøre lyden analogt ut fra kemper til en forsterker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må kjøre analogt fra Kemper til forsterker.

Hjemme kjører jeg stereo ut til mixer (lydkort) og speaker out til 12" kabinett. Speaker out da uten kabinettemulering, og stereo ut med emulering. Kan da velge å kjøre gjennom headset, inn i pc, eller ut gjennom gitarcab (som er det som låter best i rommet).

I et annet rom hjemme kan jeg kjøre Kemper rett i forsterker, da også via main out, og inn i aux på forsterkeren.

Jeg har satt opp Kemperen slik at volumkontrollen på enheten kun styrer volum til utgangen der amp+cab er koblet til. Main out er konstant på nivå med f.eks. signalet fra en cdspiller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.11.2018 den 12.16, Anton skrev:

Dere som har kemper - hvordan er oppsettet deres til hjemmebruk?

Jeg varierer litt på oppsett, alt ettersom hva som passer seg. Kjører mest gjennom klokker, men har også et aktivt kabinett jeg kan guffe på med om behovet (les: lysten) skulle melde seg. 

Nå bor jeg i leilighet, så det begrenser seg litt av seg selv, med mindre jeg ønsker å bli uvenns med naboene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.