Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kemper Profiler


Anbefalte innlegg

Kjekt med en far som importerer div musikkutstyr. 

Sitter nå her med 3 poweramper som skal testes. 

1x60w mono

1x100w mono

2x50w stereo

Alle er digitale printkort i pedalstørrelse. 

Testet 60w på 12" kabinett i sta. Ingen tegn til vrenging på full guffe, og helt støyfri. 

Muligens litt lavt volum for øving med trommer, så 100 watteren er neste ut.

Til hjemmebruk er det en no-brainer. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 24.11.2016 at 14.16, space skrev:

Så det er slik at Kemper remote krever færre ledninger enn Behringer midibrettet? Det er jo i så fall nesten verd mellomlegget i seg selv.

Jeg har en del profiler fra TAF, men kan ikke si noe spesielt om dem. Har forøvrig så mange profiler at det er vanskelig å komme seg gjennom og finne ut hva som låter best.

Av de som kan plasseres bak i Kemperen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, space skrev:

Kjekt med en far som importerer div musikkutstyr. 

Sitter nå her med 3 poweramper som skal testes. 

1x60w mono

1x100w mono

2x50w stereo

Alle er digitale printkort i pedalstørrelse. 

Testet 60w på 12" kabinett i sta. Ingen tegn til vrenging på full guffe, og helt støyfri. 

Muligens litt lavt volum for øving med trommer, så 100 watteren er neste ut.

Til hjemmebruk er det en no-brainer. 

Tell me more, tell me more.. Märke, pris.. BILDER :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har innsett at jeg gjorde en tabbe da jeg solgte Remote, men heldigvis solgte jeg den for 4000 og en ny koster 4200 inkl frakt :P 

Noen som har kjøpt seg/testa den Mission Engineering expression-pedalen som er laget for Kemper? Virker genial, savner litt å ha wah wah selv om jeg ikke brukte det så forferdelig mye da jeg hadde det sist. Kan jo også brukes til whammy, volum og sikkert økning/senkning av alle slags parameter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Alfi27 skrev:

Har innsett at jeg gjorde en tabbe da jeg solgte Remote, men heldigvis solgte jeg den for 4000 og en ny koster 4200 inkl frakt :P 

Noen som har kjøpt seg/testa den Mission Engineering expression-pedalen som er laget for Kemper? Virker genial, savner litt å ha wah wah selv om jeg ikke brukte det så forferdelig mye da jeg hadde det sist. Kan jo også brukes til whammy, volum og sikkert økning/senkning av alle slags parameter.

Har prøvd å få tak i den, og bestilt, men Vintagegitar er jo håpløse. Blir vel å bestille en ny på nett tenker jeg :) Mission pedalen altså. 

Ser interessant ut den powerampløsninga space. Må få lagd den til slik at du kan sette den inn i Kemperen da :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestilte vel fra Vintagegitar for et år siden, og purra i de et par ganger før jeg ikke gadd mer. Har hatt meget bra erfaring med de tidligere, så det er litt kjipt når sånt skjer. Heldigvis selger de den på Kemper sin online store, så jeg kan bestille den sammen med Remote. De har jo gratis frakt på alt, så det går fint an å bestille separat og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, 60 watteren kjører på 20V 3,5 Ampere her nå = 70 watt, så de trenger jo power med bittelitt krutt i.

Lekte med tanken om å powre den fra pedal power 2+, men den trekker nok for mye.

Input er mellom 12 og 24V DC. På lavere Volt trenger den jo da mer ampere.

Det skal forskes litt mer, og så skal jeg prøve å få til en sammenligning med noe som går for å være bra, så får vi se hvordan det slår ut.

Ikke noe problem å få veggene til å riste her koblet til en 1x12 med EV12S i. Mind is blown.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man tar det man har osv.

Kuttet til og borret en restebit med 2mm plastglass fra biltema.

The 100w Spaceifier!

DSC_0046_edit.jpg

DSC_0047_edit.jpg

DSC_0048_edit.jpg

DSC_0050_edit.jpg

 

Ideelt sett hadde plastplata vært litt lenger, slik at skruene bortenfor også kunne vært brukt.

Det andre er at jeg burde hatt noen litt bedre, og lengre, avstandstykker.

Endret av space
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, space skrev:

Man tar det man har osv.

Kuttet til og borret en restebit med 2mm plastglass fra biltema.

The 100w Spaceifier!

DSC_0046_edit.jpg

DSC_0047_edit.jpg

DSC_0048_edit.jpg

DSC_0050_edit.jpg

Billegare en Camplifier ja. Og 5000kr under Power Head tillegg?

Så lenge det er en lineær class D går det vel greit.

Endret av skela
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.