Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kemper Profiler


Anbefalte innlegg

2 timer siden, Rødvin skrev:

Takk for tips. Har dog lest litt om de høyttalerene og de får litt varierende omtale. Må man skru og justere mye for å få bra lyd? Eller var det lett å få god lyd?

Og er det nødvendig med en subwoofer?

 

Er det noen som ikke får varierende omtale?

Det er ikke så mye å skru på egentlig, så nei... det er ikke særlig vanskelig og ja, sub er ett must synes jeg... Jeg klarte meg uten en stund, men syntes det mangla litt. Det fyller ut lydbildet veldig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 29. august 2016 at 23.59, Rødvin skrev:

Noen som har anbefalinger på noen aktive monitorer/høyttalere for å bruke sammen med Kemperen? Bor i leilighet så begrenset hvor høyt jeg kan spille og de bør heller ikke være for store fysisk.

Fikk inn et par Neumann KH120A i dag. Kan dog ta noen dager før jeg får testa de noe særlig, men kan gi deg en tilbakemelding på de etterhvert. De får hvertfall mye skryt :)

 

Hyggelige folk hos Kemper også. Bestilte DI-boks og bag, så sendte de etterpå en mail om de hadde en manual å sende med også, da den ikke kom med fra selger på min. Sa jeg kunne betale også. Men akkurat da jeg sendte den mailen fikk jeg beskjed om at pakken var sendt avgårde, så ga de beskjed om at det ikke var så nøye med den manualen. Men i postkassa i dag lå det en manual gitt, samt noen Kemper-plekter og klistremerker, med en takk for at jeg brukte deres produkt. Som sagt hyggelige folk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, space skrev:

Fortsatt fornøyd med luden da @Slashaxl

 

Veldig fornøyd altså :) 

Jeg spiller stort sett gjennom headset enda. Nå kom jo monitorer i hus, så ankommer vel kabinettet om ikke så lenge. 

"Problemet" med å spille med headset, er at når jeg fyrer opp noen Marshallprofiler, så låter det så fett, at man får en trang til å vrenge opp. Har lagt meg med piping i ørene ganske mange kvelder her :P

Skal bli spennende å prøve å profilere noen topper etterhvert også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Tok og regna litt på det her om dagen. Skal du kjøre Axe FX på samme måte som Kemper Powerhead med tilhørende midibrett og rack/bag, så får du følgende regnestykke: 

Kemper Powerhead (20500) + Remote (4500) + bag (1000) = 26 000,-

Axe FX II XL+ (32000) + MFC101 (9000) + Matrix GT1000FX (8500) + 3/4U rack case (2500-3000) = 52 000,- 

 

 

Det er selvfølgelig diverse ulikheter på disse oppsettene:

- Matrix har nesten dobbelt så mye kraft (1000 vs 600w ved 8 ohm)

- Matrix har mulighet for stereo

- Med et 3U SKB Roto Rack vil herligheten veie 15 kg, Kemper med bag veier <7 kg (ikke medregnet fotbrett)

- Remote passer oppå Kemper i baggen, MFC101 krever evt ekstra bag eller case

 

 

Alle vet vel hvor jeg står i denne debatten, men jeg avslutter med dette: du får ganske heftige effektmaskiner/pedaler/whatever til 26 laken ;)

 

 

Endret av Alfi27
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der hjalp jo på GASen....

Så den 3 år gamle videoen for litt siden. Der plukket Chappers Kemperen på alle forsøk. Det var dog gjennom studiomonitorer med amp + cab + mic vs Kemper + ampsim om jeg husker rett.

Uansett låt de profilene de hadde nå knall.

WANT!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, space skrev:

Det der hjalp jo på GASen....

Så den 3 år gamle videoen for litt siden. Der plukket Chappers Kemperen på alle forsøk. Det var dog gjennom studiomonitorer med amp + cab + mic vs Kemper + ampsim om jeg husker rett.

Uansett låt de profilene de hadde nå knall.

WANT!

De nevner dette, og mener det er oppgraderingene de siste tre år som har gjort den så mye bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Truckstop Chuckie skrev:

Axe pga av at det er en hinsides effektprosessor i tillegg.

Axe er nok en god del hvassere på effekt og routingdelene ja. Men for oss som ikke bruker så altfor mye effekter, og foretrekker enkle oppsett fungerer Kemper  mer enn godt nok. Grunneffektene er kurante :) 

Har inntrykk av at flere og flere jeg vet om bytter ut Axe med Kemper om dagen, men godt mulig det bare er trangen til å ha noe nytt også :P 

Ja takk begge deler? :D

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mektig imponert over lyd og muligheter i Kemper (og Axe-FX, etc), men jeg føler at hvis jeg hadde gått for noe slikt hadde jeg fått samme effekt som jeg har med plugins i dag - Totalt overveldende muligheter, så jeg blir bare sittende og teste preset etter preset etter preset, og skrur kanskje litt på noen parametre her og der. Jeg ville aldri kommet frem til "min" lyd.

Jeg tror det kreves en egen innstilling i hjernen for å kunne dra full nytte av en slik boks, eller alternativt så er den selvsagt ekstremt nyttig slik Chappers tydeligvis tenker å bruke den - Modellere en ferdig rigg for å gjøre det lettere å reise på tur.

Mulig det er fordi jeg er primært trommis, der det er lite elektronikk som kan skrus på og justeres.

Endret av Naigewron
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Axe er totalt overkill for meg, og jeg kjenner meg veldig igjen i det @Naigewronskriver, men jeg koser meg med den lell. Inspirerende å jobbe med, selv om jeg ikke er 100% fornøyd med hvordan EV-monitoren min jobber (men dette har med rommet å gjøre, det låter nemlig "slik det skal" på øvingslokalet). Låter annerledes og mer riktig gjennom studiomonitorer. 

Syns slike bokser er fine til å "planke" lyden, men mangler en hel del på brukervennlighet "on the go". Kunne ønske det ble laget et midibrett med skruknotter også, type brett med tolv on/off-brytere, fire for å switche mellom fire presets og resterende åtte for å skru av og på effekter, hvorav hver on/off-bryter her har tre eller fire mini-skruknotter for å tweake effekter på stedet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.