Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kemper Profiler


Anbefalte innlegg

Scott Henderson var ikke så fornøyd med Kemper: 

http://online-discussion.dhenderson.com/ScottHenderson/viewtopic.php?t=1719&highlight=kemper&sid=1a692cb14fb0e6cc148b4386d8084571

 

Han foretrekker Suhr Loadbox og Torpedos Wall of Sound software (men ikke Torpedo hardware). Nå er sikkert SH sponset av fabrikantene (Suhr i det minste). Og øver visstnok fortsatt med en Kort Pandora for å ikke slite på rørene... 

 

 

Men til poenget; hvis man anser Kemper som en bedre Pandora (et kompakt øvingsverktøy med opptaksmuligheter), i hvor stor grad kan konseptet krympes til mer gig-bag vennlig format (f.eks ved å droppe tilkoblinger, skjerm etc som på en Ampli-Firebox) sånn omtrent med samme grunnlyd som dagens produkt?

Spørsmålet er kanskje litt på siden av tråden men man ser jo en økende trend for mindre format av IR-loadere og andre problemløsere. Kemper I brettform (alt-i-ett-løsning) eller i lommeformat (desktop) vil nok ha et marked. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke noe problem med størrelsen på kemper da man får både selve kemperen, remote og kabler ned i bagen. Kjører man kempern rett i bordet så er det ikke mye utstyr man trenger å drasse med seg heller. Gitar-bagen på ryggen og kemper-bagen over skuldra så er man good to go ! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbake til mitt spørsmål: man kan også laste inn M. Britt profiler i den kommende Ampli-Firebox (299$, på størrelse med en Sansamp pedal). 

 

Burde det ikke være marked for liknede fremstøt fra Kemper og Fractal (med tanke på pris og portabilitet)? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Her er er typisk oppsett med et kompakt pedalbrett som går i front av en Kemper som kun er satt til amp sim med litt reverb. 

 

Markedet for eksterne power amps tar seg opp (senest med nye kompakte tilbud fra Seymour Duncan). Og effekter har de fleste fra før. På NAMM 2017 så man flere utgaver av kompakte IR-loadere (kabinettsimulering). Tror markedet for mindre amp-in-a-box løsninger finnes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, skela skrev:

Tilbake til mitt spørsmål: man kan også laste inn M. Britt profiler i den kommende Ampli-Firebox (299$, på størrelse med en Sansamp pedal). 

 

Burde det ikke være marked for liknede fremstøt fra Kemper og Fractal (med tanke på pris og portabilitet)? 

Antar dette blir noe annet enn Kemperen uansett, men bør jo være marked for disse også. 
Jeg liker ikke ting i pedalformat, må isåfall være et brett. Men om Kemper kommer med noe ala Remote, med hele profileren bygd inn, altså et svar på AX-8, så hadde det vært interessant selvsagt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amplifire-Box kommer neppe til å kunne laste inn profiler. Man kan laste inn presets dog, det er sånn Amplifire fungerer. Og et preset skrudd basert på Amplifire sine parametre vil ikke være nøyaktig det samme som en profil av en amp. Markedet er lignende, men ikke likt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 5.2.2017 at 21.47, siimen skrev:

Jeg har ett litt slik praktisk spørsmål. Er det noen forskjeller i utgavene rack og head bruksmessig?

Hvis du med bruksmessig mener "i bruk", så er det liten forskjell ja. Det eneste er at rackversjonen har USB inngang på fremsiden, som er ganske genialt. Rack mangler direkte kontrollere for modulasjonseffekter, men det tror jeg aldri at jeg noen gang har brukt. 

Sånn rent praktisk, hvis du ikke har et rack eller har tenkt å bygge deg et større rack på mer enn 4U så syns jeg egentlig ikke rackversjonen er noe særlig praktisk. Hadde et 4U rack med Kemper og en Matrix GT1000FX, men solgte det og kjøpte Powerhead. Det var som en helt annen verden, den er sikkert halvparten av størrelsen og veier litt mer enn halvparten. Powerhead og Remote er en helt komplett rig for alle scenarioer og veier under 10 kg. Anbefales :) 

Endret av Alfi27
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, skela skrev:

Tilbake til mitt spørsmål: man kan også laste inn M. Britt profiler i den kommende Ampli-Firebox (299$, på størrelse med en Sansamp pedal). 

 

Burde det ikke være marked for liknede fremstøt fra Kemper og Fractal (med tanke på pris og portabilitet)? 

M Britt har laget en pakke med presets til Amplifire ja, der han har laget IR selv og skrudd ampene for å etterligne profilene hans. Man kan naturligvis ikke laste innpå Kemper profiler på Atomic Amplifire :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Alfi27 skrev:

M Britt har laget en pakke med presets til Amplifire ja, der han har laget IR selv og skrudd ampene for å etterligne profilene hans. Man kan naturligvis ikke laste innpå Kemper profiler på Atomic Amplifire :) 

Skjønte det. Litt dårlig (og feilaktig) beskrivelse fra min side. 

Markedet går mot flere frittstående kabinettsimulatorer: https://neunaber.net/products/iconoclast?variant=29266759373

Og kompakte nøytrale power amps: http://www.seymourduncan.com/power-amp/powerstage-700

Tror det finnes et marked for selvstendige preamp (amp sim) løsninger uten effektseksjon. Men det er nok mer egnet tema for en annen tråd. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Alfi27 skrev:

Hvis du med bruksmessig mener "i bruk", så er det liten forskjell ja. Det eneste er at rackversjonen har USB inngang på fremsiden, som er ganske genialt. Rack mangler direkte kontrollere for modulasjonseffekter, men det tror jeg aldri at jeg noen gang har brukt. 

Sånn rent praktisk, hvis du ikke har et rack eller har tenkt å bygge deg et større rack på mer enn 4U så syns jeg egentlig ikke rackversjonen er noe særlig praktisk. Hadde et 4U rack med Kemper og en Matrix GT1000FX, men solgte det og kjøpte Powerhead. Det var som en helt annen verden, den er sikkert halvparten av størrelsen og veier litt mer enn halvparten. Powerhead og Remote er en helt komplett rig for alle scenarioer og veier under 4 kg. Anbefales :) 

Skjønner at en powerhead er veien å gå ja :)  Takk for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Noen tips til headset? Jeg skal ha meg nye, og de skal brukes med Kemperen. Ønskelig at de også fungerer til litt mer studioarbeid, som litt tracking og miksing. 

Har nå et sett AKG240, men det er noe galt med de, ellers er de ok. 

Hva bruker folket?

Har tenkt litt på Beyerdynamics sine, men ikke helt sikkert på hvilken vei jeg skal gå.

Budsjettet er egentlig ganske høyt, men blir glad om jeg finner en reltivt rimelig løsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.