Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Rottenikken Byggeprosjekter - her står alt om hva jeg lager


Anbefalte innlegg

2 timer siden, KimT skrev:

Det fine er jo at alle har en egen, privat oppfatning om hva som er den ultimate gitaren, og ingen har 'egentlig' rett eller feil. Men tenker du på coilsplit på de humbuckerene, Rottenikken? Det ville jo vært en utrolig allsidig gitar. Ser ut til å bli en utrolig bra gitar uansett. :) 

Det hadde vært moro men hvordan man kobler ciolsplit? Og kan man det med Gibson treveisvender?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, arneK skrev:

den halsen og den kroppen kommer til å bli kanon. Fikk lyst på selv. Hadde dog satset på Singel coil pickups. Men det er bare min smak. Blir fett dette.

De har rød kropp med single coil også på GFS. Ikke utsolgt enda. Men den er ikke rear routed.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, OsamaFetLaden skrev:

Tenkte på pickupringer, -skall, knotter og sånt. Hvis du mener knotter er hardware har du sett hvit hardware hver gang du har sett en stock Stratocaster.

Jo, det er sant. Hvis vi trekker fra knotter og sier halsplate i stedet...

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jeg rett hvis jeg gjetter at lydenkvaliteten vil være tilsvarende god kvalitet som man får av en Fender Mexico? At gitaren som instrument er verdt 700 euro? Det er den tanken jeg får. Husk da; Seymour Duncan og Elektronikk blir Fender. 

Angående treverket så gjør jeg meg tanker angående kvalitet og det som jeg ser for meg er tilsvarende Squire Classic Vibe treverk i kavlitet. Stolen føler jeg at er mer lik USA Fender enn Mexico. 

Er det noen her som kan si hva slags lydkvalitet jeg kan forvente i totalen? Det som faller meg naturlig å tenke er Fender Mexico kvalitet. 

Deler andre den meningen? Blir denne gitaren verdt å betale 700 euro for pluss oppsett?

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, CastorFiber skrev:

Har du sjekket den nettsiden jeg har oppgitt minst et titalls ganger hver gang du spør om dette?

http://www.seymourduncan.com/wiring-diagrams

Jeg har vel aldri opplevd at jeg har jeg ikke har funnet et passende skjema der.

Takk der fant jeg akkurat det jeg trengte. Det er meget lettvint.

Endret av Rottenikken
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Rottenikken skrev:

Er dette en push pull?

 

b_3763.jpgCTS stacked concentric pot 500k/500k log

Dette er en push pull. Du kan koble den som om du har to separate komponenter, hvor potensiometeret kobles som vanlig og bryteren er en vanlig to-veis bryter. Dermed kan du koble den slik at når den er inne er det humbucker og dratt ut er det singlecoil.

image.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at de potmeterene trenger mer høyde for å få plass, sjekk om du har nok høyde inne i gitaren . Angående plekterbrett i hvit perlemor-det vil se blått ut sammen med den bindinga på gitarkroppen som er mer mot den gule/beige delen av fargeskalaen. Vet dette pga egen erfaring- så jeg gikk bort fra perlemor, og har enda ikke bestemt meg helt for hva som passer best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, arneK skrev:

Ser at de potmeterene trenger mer høyde for å få plass, sjekk om du har nok høyde inne i gitaren . Angående plekterbrett i hvit perlemor-det vil se blått ut sammen med den bindinga på gitarkroppen som er mer mot den gule/beige delen av fargeskalaen. Vet dette pga egen erfaring- så jeg gikk bort fra perlemor, og har enda ikke bestemt meg helt for hva som passer best.

Bildet av gitarkroppen juger noe. Det kan se slikt ut, men den har ingen binding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.