Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

1987 Gibson Les Paul Custom Black Beauty


siimen

Anbefalte innlegg

Da har jeg endelig funnet meg en GIbson LPC som har en hals som jeg synes var perfekt! Kjøpe denne tidligere i uka og er foreløbig knallfornøyd. Sitter EMG James Hetfield i den nå, men de skal ut og inn med noen andre pickups. Ender nok med Suhr Doug Aldrich og RS-kit i denne tror jeg. 

Gitaren er nok godt brukt opp gjennom årene, men har ikke noen stygge lakkskader eller lignende. Har fått nye bånd og ny nut for litt siden. En virkelig player :guitar: Skal forøvrig montere det orginale plekterbrettet og bytte ut knottene også

IMG_3709_zpskhgwjzjn.jpg

IMG_3711_zps8imd8y5p.jpg

IMG_3712_zpswatvgjlr.jpg

IMG_3714_zpskz4lbrxd.jpg

IMG_3715_zpsonlk5iss.jpg

Endret av siimen
Mer info.
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fått veid gitaren enda. Skal ta bagasjevekta i kveld å se :)

Noen som vet om en forhandler av Suhr pickups i Norge? Finner kun Godlyd, men hadde vært kjekt med en på østlandet.. Og er det 50mm eller 53mm i bridge til disse?

Skulle også hatt ett sett med skikkelige straplocks på denne tror jeg. Noen som har noen å anbefale?

Endret av siimen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Aphelion skrev:

Funker som ei kule, koster nærmest ingenting.

"Dunlopfestebilde"

Disse er de jeg bruker i dag, og klarer ikke helt å bli fornøyd med dem.. De har blitt veldig slappe i "roteringa" etterhvert. 

1 time siden, stromstans skrev:

Grolsch

What? :P

1 time siden, Aphelion skrev:

Evt. bytte til Gretsch-reimfester, så slipper man :)

Gretch på en Gibson?? Neineinei... Her skal det være noe super universalt som ikke passer noen gitar egentlig ;) 

 

Fikk tatt å målt vekta på gitaren da. Den veier 4,75kg spilleklar med reima :)

Endret av siimen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, siimen skrev:

Disse er de jeg bruker i dag, og klarer ikke helt å bli fornøyd med dem.. De har blitt veldig slappe i "roteringa" etterhvert. 

Du har ikke råd til å bruke femti spenn på to nye? :D Det er litt variasjon på disse, en del av dem er slarkete allerede når de er nye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Aphelion skrev:

Du har ikke råd til å bruke femti spenn på to nye? :D Det er litt variasjon på disse, en del av dem er slarkete allerede når de er nye.

Joda, det har jeg :) Får skaffe ett par til å se om de er litt mer faste enn de jeg har nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, siimen skrev:

Har ikke fått veid gitaren enda. Skal ta bagasjevekta i kveld å se :)

Noen som vet om en forhandler av Suhr pickups i Norge? Finner kun Godlyd, men hadde vært kjekt med en på østlandet.. Og er det 50mm eller 53mm i bridge til disse?

Skulle også hatt ett sett med skikkelige straplocks på denne tror jeg. Noen som har noen å anbefale?

Pakkningene på grolsh ølflaskene er helt konge. Koster en hundrings for 50 stk på ebay og da har du til evig tid

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enhver bryggeributikk (og de begynner det å bli en del av) har slike gummipakninger til patentkork. Bedre å kjøpe der enn å måtte kjøpe sølevannet Grolsch for å få tilgang på dem. Jeg har brukt de selv og det funker et men jeg hadde nok investert i noe mer solid på en slik gitar som dette. Selv foretrekker jeg Schaller sine men har også gitarer med Dunlop strap locks.

DV020_Jpg_Jumbo_360389_377_nickel.jpg

l_9646-331031_super.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.