Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NGD! Gibson Les Paul Standard DC 2001


Alfi27

Anbefalte innlegg

Galskapen vil ingen ende ta, jeg «måtte» rett og slett slå til på denne... Etter jeg fikk DC Specialen ble jeg hekta, og måtte ha en til! Denne er dog ganske annerledes; med humbuckere, 24 bånd, lønnetopp, trapezoid inlays osv. Er nok noen Les Paul-entusiaster som vil rynke på nesa av denne, men jeg syns denne er mer komfortabel enn en singlecut LP Standard. :) Låter litt som en krysning av Les Paul og SG, eller en skikkelig bright Les Paul. Jeg leste på nettet at denne skulle være chambered, men jeg fikk det ikke til å stemme at de begynte så tidlig med det (denne modellen ble introdusert i 1998). Fikk også bekreftet dette fra Gibson selv, og den er bare vanlig weight relieved (sveitserost). Likevel er den sinnsykt lett, ca 3,2kg! Jeg syns alt er helt top notch utenom pickupsa (498T/490R), som låt ganske bra i Les Paul Customen men de blir for brighte i denne. Halsprofilen er tynnere enn de andre Les Paulene med 60's profil, og føles litt flatere på baksiden som også gjør at den muligens føles litt bredere. Nydelig gitar uansett, legger ved noen bilder også :D 

12966756_10154032670925688_565075743_n.j

12966364_10154032858050688_1632178374_n.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Alfi27 skrev:

Takker! Ja det kan godt være at 57 Classic hadde vært bedre, men jeg går nok ikke for de når jeg første skal oppgradere. Blir nok Bare Knuckle i denne også. Ser at du også har noen gitarer med Knuckles @WelhavenT, hva syns du om de? :)

Ja, har Mississippi Queens P90 og Supermassive P90. Bra de, selv om jeg ikke spiller hyppig på de gitarene. Nå er det SGen med Classic 57 som gjelder :) 

Ps: ville absolutt sjekket ut Cream T-pickup'ene (61/59). De beste humbuckerne jeg har vært borti. Fulgte R8 min jeg solgte nylig, dessverre. 

Endret av WelhavenT
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat ja, alle er humbucker-størrelse? Hørt mye bra om Mississippi Queen, men det er nok med to P90-gitarer. Både LP Special og Junior har Bare Knuckle Nantucket, men de låter mye mer forskjellig enn jeg forventa så det er litt kult! Utrolig allsidige pickups :) 

Hørt mye bra om 57 Classic også så hvis jeg klarer å finne noen billige, kanskje jeg gir de en sjanse :D 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Alfi27 skrev:

Akkurat ja, alle er humbucker-størrelse? Hørt mye bra om Mississippi Queen, men det er nok med to P90-gitarer. Både LP Special og Junior har Bare Knuckle Nantucket, men de låter mye mer forskjellig enn jeg forventa så det er litt kult! Utrolig allsidige pickups :) 

Hørt mye bra om 57 Classic også så hvis jeg klarer å finne noen billige, kanskje jeg gir de en sjanse :D 

 

Alle er humbucker-størrelse, ja. Ellers se redigert tips i min forrige post ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Alfi27 skrev:

Det skal jeg gjøre! Tok en titt på de for ikke så lenge siden og mener å huske at de var veldig dyre, men skal sjekke ut! :)

Betalte ikke mye mer enn BK-pickup'ene. Kjøpte fra Geir Falck/Gitarhuset Trondheim. Bare ta en prat med han om de, han er stor fan av de pickupene der :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.