Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kemper VS Axe FX: Søker erfaringer


lokmund

Anbefalte innlegg

Vurderte Kemper mot AxeFx i sin tid. Penger skulle ikke avgjøre valg.

Endte opp med AxeFx da jeg likte fleksibiliteten og valgmulighetene.

Er ikke så begeistra for å skru og synes dette har blitt veldig mye enklere nå enn det var i tidligere versjoner. Plug and Play.

Hvis penger er avgjørende er vel Kemper et bedre valg da den helt sikkert gjør jobben men får du tak i en brukt AxeFx II til ca samme pris ville jeg gått for den.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satt meg ned i går for å sjekke 'plug & play'-ferdighetene til Axe-FX II.

Slenger meg på Debris som skriver at det bare er å gjøre småjusteringer. Litt tweaking på hi- og lo-pass-filtrene etter hvilke monitorer man bruker og man er i boks (samt noe ned med reverben som i mine ører ALLTID er skrudd for 'våt'). Bassman- og plexi-simuleringene er veldig, veldig bra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satt meg ned i går for å sjekke 'plug & play'-ferdighetene til Axe-FX II.

Slenger meg på Debris som skriver at det bare er å gjøre småjusteringer. Litt tweaking på hi- og lo-pass-filtrene etter hvilke monitorer man bruker og man er i boks (samt noe ned med reverben som i mine ører ALLTID er skrudd for 'våt'). Bassman- og plexi-simuleringene er veldig, veldig bra.

Ang "for våt romklang". Om du ikke har testa, legg romklangen parallelt med det tørre signalet. Da kan du justere med level.

Prøvde dette etter å ha sett på internett, når jeg testet AxeFX2. Fungerte fjell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svidde av en del hundringser mer enn jeg hadde tenkt i profil-pakker til Kemperen i går: Silver Jubilee, Plexi Super Lead, 5150 II+III, Dual Rectifier og Mark IV og det er ingen tvil om at det låter helt utrolig bra! Man merker spesielt på Silver Jubilee og Plexi-profilene at den reagerer som en ekte røramp skal. Det eneste er at nå blir det som Heilage sa i chatten i går, profil-GAS i stedet for pedal-GAS :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svidde av en del hundringser mer enn jeg hadde tenkt i profil-pakker til Kemperen i går: Silver Jubilee, Plexi Super Lead, 5150 II+III, Dual Rectifier og Mark IV og det er ingen tvil om at det låter helt utrolig bra! Man merker spesielt på Silver Jubilee og Plexi-profilene at den reagerer som en ekte røramp skal. Det eneste er at nå blir det som Heilage sa i chatten i går, profil-GAS i stedet for pedal-GAS :P

Halve grunnen til at AxeFx er et bedre valg IMO.

Slipper å kjøpe profiler, "alle" amper er jo modellert fra før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.