Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Høres dette bra ut? ( nesten dumt spørsmål men...)


Rottenikken

Anbefalte innlegg

Den gule ledningen på switchen bør jo byttes ut. Ser jo lederen hele veien.

Et tips for å lodde på potmetre er å pusse loddepunktet på potmeteret med sandpapir før du starter å lodde. Da sitter loddetinnet mye bedre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjentar meg selv;

Hva er formålet ditt med alle disse prosjektene?

Å ha det gøy. Det er hobby.

Men en ting. Nå som alt er blitt gode loddinger uten kaldlodding, og kabler er koret inn, hvordan vil dere dømme det da. Jack må jo loddes av og kav kuttes kortere etter ønske og det samme med jord så der lar jeg det være litt lengde.

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den gule kabelen på switchen er fortsatt ødelagt (isoleringen er borte på store deler av kabelen. Svidd av?), og nå er i tillegg RS kondensatoren'en svidd? hmmm....

Her må det nok øves på lodding i trange omgivelser.

Ralph: En bruker da ikke krympestrømper på loddinger i en gitar, når en bruker "stoffkabel"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den gule kabelen på switchen er fortsatt ødelagt (isoleringen er borte på store deler av kabelen. Svidd av?), og nå er i tillegg RS kondensatoren'en svidd? hmmm....

Her må det nok øves på lodding i trange omgivelser.

Ralph: En bruker da ikke krympestrømper på loddinger i en gitar, når en bruker "stoffkabel"?

Krympestrømper over punktene på f.eks loddeørene eller endene. Bare for å være skikkelig fisefin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den gule kabelen på switchen er fortsatt ødelagt (isoleringen er borte på store deler av kabelen. Svidd av?), og nå er i tillegg RS kondensatoren'en svidd? hmmm....

Her må det nok øves på lodding i trange omgivelser.

Ralph: En bruker da ikke krympestrømper på loddinger i en gitar, når en bruker "stoffkabel"?

Oj. Det så jeg nå. RS condesatoresn er jo svidd. Jeg bytter den nå med en gang takk.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trådstarter. Hva mener du med død planke?

Uttrykket død planke kommer fra andre på forumet så du får spørre dem. Men er guitarfetish proserie å anbefale?

Nå er ALLE svidde ledninger byttet og jeg har satt på Fender kondensator.

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det på et plekterbrett. Så jeg ser avstander og ledninger er kortet inn. Nå er det vel ok? (Unntatt at der er loddet tre ganger)

Hva har skjedd med kondensatoren? :-O

Edit: Las ikke svarene over ;)

Endret av Affen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rottenikken: Tenker du på om GFS kropper kan ha "døde flekker" og gi sustain problemer? Aner ikke, for å være ærlig. Har ingen erfaring med de. Men har sett på ett engelsk språklig gitarforum at fyren bak Dragonfire Guitars forsvarte seg (og GFS) når noen postet at Dragonfire og Guitarfetish bruker kinesiske sweatshops for å tjene penger på pickups (, DF og GFS pickups er produsert i Korea). Mennene bak de nettbutikkene tjener jo penger på det, men bra lyd er levebrødet deres. Ingen vil produsere defekte gitar deler med vilje. Om det prissegmentet har kvaliteten du ønsker, får du vurdere, og spørre hjemme byggere med erfaring med GFS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.