Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Høres dette bra ut? ( nesten dumt spørsmål men...)


Rottenikken

Anbefalte innlegg

Om du er en racer på eletronikk og lodding burde du bygge amper. DET er gøy. 450 kr for ferdigloddet elektronikk av veldig god kvalitet er også en grei pris for de fleste som ikke kan/vil gjøre det selv.

Kan du ikke poste bilde av de ferdigloddede harnessene dine?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du er en racer på eletronikk og lodding burde du bygge amper. DET er gøy. 450 kr for ferdigloddet elektronikk av veldig god kvalitet er også en grei pris for de fleste som ikke kan/vil gjøre det selv.

Kan du ikke poste bilde av de ferdigloddede harnessene dine?

Er dette bra? post-13591-0-64764900-1426717924_thumb.jpost-13591-0-46844700-1426717962_thumb.j

Dette hadde kanskje vært noe for de som har en Squire Classic Vibe også, eller,?

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å være ærlig.....nei.

Jeg vet at denne har dårlig lodding men jeg byttet ledninger til høyere kvalitet og måtte ta av alt og lodde på på nytt. Denne er et skrekk eksempel på min lodding men det er det eneste settet jeg har nå.

Men de som ikke kan lodde ville nok betalt meg 400kr for det. Det er egentlig det som et mitt kundefokus. Grunnen til disse settene og salg er bare at jeg trenger oppdrag. Men dette er penere lodding enn det fabrikken hadde gjort på billiggitaren min. De som kan det tror jeg heller gjør det selv. De som ikke kan men som vil ha får mye for pengene. Jeg vet at proffe vil gjøre det selv.post-13591-0-67533900-1426719399_thumb.j

Dette bildet viser FØRSTE lodding før jeg byttet kabler

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke å tyde ut i fra bildene om det er kaldloddinger men om det er det kan det gjerne virke perfekt i både en uke og ett år, til det løsner.

Det jeg reagerer på er unødvendig lange leads, ser fryktelig stygt ut og du bruker mye mer kabel enn nødvendig. Lag deg en plekterbrett mal for gitaren du skal lodde til så fester du pottene der mens du holder på. Da får du perfekt lengde på alt. Det ser ti ganger bedre ut og er enklere for deg å jobbe med

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg drev med modelljernbane så var alle ledningene så supertynne at de ble "varmloddet" på ca et sekund og superbra loddet så dette er nytt for meg. Min far som er elektroingeniør har i dag forklart meg hva jeg må gjøre for å unngå kaldblodig og alt blir loddet på nytt nå. Bare vent så kommer nytt bilde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at denne har dårlig lodding men jeg byttet ledninger til høyere kvalitet og måtte ta av alt og lodde på på nytt. Denne er et skrekk eksempel på min lodding men det er det eneste settet jeg har nå.

Men de som ikke kan lodde ville nok betalt meg 400kr for det. Det er egentlig det som et mitt kundefokus. Grunnen til disse settene og salg er bare at jeg trenger oppdrag. Men dette er penere lodding enn det fabrikken hadde gjort på billiggitaren min. De som kan det tror jeg heller gjør det selv. De som ikke kan men som vil ha får mye for pengene. Jeg vet at proffe vil gjøre det selv.attachicon.gifimage.jpg

Dette bildet viser FØRSTE lodding før jeg byttet kabler

Synes ikke du skal ta deg betalt for det om det ser slik ut .....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke du skal ta deg betalt for det om det ser slik ut .....

Ikke ta betalt? Det er utelukkende det det koster å kjøpe delene. Jeg tjener ingenting. Jeg vil bare ha oppdrag. Siden det automatisk bare varmlodding også kalt god lodding på modelljernbane så kjente jeg ikke til kaldlodding. Nå er alt loddet på nytt, min far har foklart hvordan jeg unngår kaldllodding noe jeg har gjort på det nye bildet der alt er loddet på nytt. Han har også lært meg hvordan jeg kan se hvordan kaldllodding ser ut. Angående lengde på ledninger så blir de kortet inn med eksakte mål for framtidige projekt. Jeg trenger bare er plekterbrett å teste på. På dette nye bildet er alle kaldloddinger borte. Angående betaling så er dette deler for ca 400kr. Mener du at jeg skal kjøpe de og gi dem bort gratis?

post-13591-0-88014800-1426761597_thumb.j

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.