Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Beste strømforsyningsløsning til effektpedal-oppsett


Anbefalte innlegg

Beklager om jeg kupper tråden litt her nå, men er det noen som har erfaring med Harley Benton-strømforsyningene? Titter litt på den minste strømforsyninga dems. 5x9V/120mA og isolerte utganger for 250kr. Skal powre et meget enkelt pedalbrett i punkband, så om det er litt støy er ikke det så farlig, men det er jo greit at det er relativt lite støy.

Om det er interessant så er oppsettet: Dunlop Cry Baby --> Tuner --> Guyatone Micro OD --> Radial Tonebone London Dist --> Harley Benton Digital Delay --> Harley Benton Noise Supressor --> Fender ABY.

Tenkte jeg skulle daisychaine Wah, Tuner og ABY da disse alle trekker veldig lite strøm og bør klare å dele på en utgang. Bruker nå en OneSpot, men vil gjerne ha en mer permanent og fastsittende løsning. Har også sett på storebroren fra Harley Benton med 8 utganger, men disse er ikke isolerte, og siden noen av pedalene kan daisychaines så ser jeg ikke egentlig behovet for å gå opp i størrelse og pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men TS ber om hva folk mener er den beste løsningen, så da er det vel innenfor å svare på nettopp dette.

Og i dette tilfellet vil jeg påstå at det kanskje er greit å ikke se ann hvilke pedaler han har på brettet akkurat nå og heller ta høyde for antall og at pedaler skiftes ut... Selv bytter jeg pedaler på brettet oftere enn jeg bytter sko. Om det betyr at jeg må kjøpe meg sko oftere eller pedaler sjeldnere må nesten fruen få ta stilling til (dog jeg vet nok svaret) :)

Derfor jeg svarte slik jeg gjorde. Mitt svar var ikke et direkte svar på ditt innlegg... Som sagt, hva som er den beste løsningen er veldig avhengig av type pedaler man har, og evt. Hva man har tenkt framover. Jeg har vært innom Fueltank Classic og Fueltank Chameleon som ikke var tilfredsstillende, så da endte jeg med Voodoolab pp2+. Den har funka veldig fint til mitt bruk selv om jeg har måttet gjort en egen vri på forsyningen til Tonebone-pedalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Osama:

500mA er mye, men ikke unormalt idag med digitale og rørdrevne pedaler. Skaffer du en forsyning med isolerte 9v utganger, kan du kombinere to eller flere for å doble kapasiteten (250mA+250mA på voodoo labs pp2+ feks.). Dessuten kan du anse ampere kravet som oppgis; som et maks krav, hvor produsenten ofte tar hardt i, og vanligvis klarer du deg med mindre. Til eksempel har jeg kjørt mange 200mA pedaler på 100mA (zoom ms-50g, ehx micro pog, ehx super ego på pp2+) har en AMT SS-20 rør preamp (1250mA) som jeg kjører på én t-rex goliath utgang (450mA) uten problem.

Hva wahoo faktisk trenger er vanskelig å finne ut foruten å måle/prøve selv. Jeg vil dog anslå at 2-300 mA er nærmere faktisk krav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager om jeg kupper tråden litt her nå, men er det noen som har erfaring med Harley Benton-strømforsyningene? Titter litt på den minste strømforsyninga dems. 5x9V/120mA og isolerte utganger for 250kr. Skal powre et meget enkelt pedalbrett i punkband, så om det er litt støy er ikke det så farlig, men det er jo greit at det er relativt lite støy.

Om det er interessant så er oppsettet: Dunlop Cry Baby --> Tuner --> Guyatone Micro OD --> Radial Tonebone London Dist --> Harley Benton Digital Delay --> Harley Benton Noise Supressor --> Fender ABY.

Tenkte jeg skulle daisychaine Wah, Tuner og ABY da disse alle trekker veldig lite strøm og bør klare å dele på en utgang. Bruker nå en OneSpot, men vil gjerne ha en mer permanent og fastsittende løsning. Har også sett på storebroren fra Harley Benton med 8 utganger, men disse er ikke isolerte, og siden noen av pedalene kan daisychaines så ser jeg ikke egentlig behovet for å gå opp i størrelse og pris.

Jeg har en sånn. Funker veldig bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres bra ut! Så på tilbakemeldingene på Thomann også, og det virker som folk flest var veldig fornøyd med den, så da blir det en sånn! (Eneste folk hadde å utsette var et par som syntes den var stygg, og det skal jeg alltids overleve!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.