Web Analytics
Jump to content

Beste strømforsyningsløsning til effektpedal-oppsett


OsamaFetLaden

Recommended Posts

Før noen anbefaler i hytt og pine kan det være greit å vite hva slags pedaler du skal bruke?

Støymessig er de fleste anerkjente merker så godt som støyfrie. Selv en onespot adapter gjør en glimrende jobb, gitt du bruker den korrekt. Men så er det nå så at noen pedaler skal ha 12v, noen med positiv center, noen må ha 500mA, noen er digitale med oscillator som støyer på analoge kretser, og må være isolerte, etc.

Eller er det så at du kun har 9v negativ center analoge pedaler som krever 40mA og mindre?

:)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Carl Martin Pro Power sliter litt med at de spesifiserte 150mA utgangene er knappe 100mA utganger.

De fleste reverb pedaler jeg har vært borti krever 100mA og de 100mA utgangene til CMPP klarer ikke å drive de... men sånn bortsett fra der så er det en knall strømforsyning som nesten når opp til sin like hos VoodooLab, som er PP2+, men den koster igjen en del mer.

Link to comment
Share on other sites

Som tronni sier... Det kan være veldig forskjell på pedalene. Generelt sett kan man kanskje si at hvis man har kun bufrede 9v pedaler ala Boss og Marshall, går det som oftest beldig greit med Fueltank classic (som i utgangspunktet er en daisychain i boksformat). Litt særere pedaler kan kreve isolert utgang, høyere spenning enn 9v osv.

Link to comment
Share on other sites

Carl Martin Pro Power sliter litt med at de spesifiserte 150mA utgangene er knappe 100mA utganger.

Dette! Har Pro Power selv, og har merket at pedaler som bruker rundt 100mA ikke kan brukes på de vanlige utgangene. F.eks min Ibanez ES-2 slår gjør en "reboot" med jevne mellomrom om jeg kjører den på en av "150mA" utgangene.
Link to comment
Share on other sites

Som tronni sier... Det kan være veldig forskjell på pedalene. Generelt sett kan man kanskje si at hvis man har kun bufrede 9v pedaler ala Boss og Marshall, går det som oftest beldig greit med Fueltank classic (som i utgangspunktet er en daisychain i boksformat). Litt særere pedaler kan kreve isolert utgang, høyere spenning enn 9v osv.

men TS ber om hva folk mener er den beste løsningen, så da er det vel innenfor å svare på nettopp dette.

Og i dette tilfellet vil jeg påstå at det kanskje er greit å ikke se ann hvilke pedaler han har på brettet akkurat nå og heller ta høyde for antall og at pedaler skiftes ut... Selv bytter jeg pedaler på brettet oftere enn jeg bytter sko. Om det betyr at jeg må kjøpe meg sko oftere eller pedaler sjeldnere må nesten fruen få ta stilling til (dog jeg vet nok svaret) :)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Voodoo Lab 4x4 kjøres knirkefritt her i gården :)

4 stk utganger med 400mA og 4 stk med 100 mA.

To av 400mA-utgangene kan brukes med enten 9 eller 12 volt.

Denne jeg bruker også. Dekker det meste, så veldig grei å ha om man tenker at den skal kunne drive litt forskjellig.

Link to comment
Share on other sites

Her er det jeg har av pedaler pr. i dag:

Carl Martin HeadRoom fjærklang

Sonuus Wahoo überwah m/ filter og ringmodulator m.m. (som ankommer i morgen yay!)

EHX Superego 'granular synth'-pedaldingsboms

Ibanez TS7 overdrive

Morley Little Alligator volumpedal

Fulltone Catalyst distortion/fuzz

J. Rockett Lemon Aid EQ/boost

Rocktron Purple Haze oktavvariant

Digitech JamMan førstegenerasjons looper

Behringer TO800 overdrive

En kompressor jeg ikke husker navnet på ATM.

Det kommer neppe til å skje at alt dette skal kobles opp samtidig, og jeg kommer nok til å kjøpe flere pedaler med tida.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Siste aktive tråder

    • Nå skal ikke jeg legge ut noe som helst om min erfaring med Morgan gitarer. Det jeg har noe erfaring med, er at hvis man skal få produsert gitarer i Kina, så er det veldig viktig med "styring fra mottakerlandet", og gjerne også kontroll av varene. Jeg har ikke noe grunnlag til å si noe om kinesiske produsenter på bred skala, men har snakket og hørt erfaring fra flere med slik erfaring, både når det gjelder instrumenter og andre varer. Produsenter av varer i østen har fra tid til annen et litt annet syn på når "man har gjort en god nok jobb", og hva som er akseptable snarveier for å oppfylle produksjon- og kvalitetsmål. Dette er det faktisk skrevet tykke bøker om. Jeg regner med at grunnen til at Morgan har en høyere pris, er at de legger mer penger i å administrere og kontrollere produksjon og vare. Dette er for all del ikke noen fasit, bare min mening.
    • Hei!  Er det noen der ute som har en formening om hva en Gibson SG Standard fra 1971 kan være verdt? Den har et reparert halsbrudd, originale bånd, stemmeskruer, vibrolaen er erstattet med en stop tailpiece, PAF mikker, og er godt brukt.  Mvh Mats
    • Er det noen som har erfaringer med Yamaha Stagepas 1K MkII som PA-system for duo 1 gitar med pedalbrett (mest akustisk med innebygd pickup) og 1-2 vokalister innenfor sjanger folk/vise/pop. Lydkvalitet? Brukervennlig? Spiller sjelden i lokaler med plass til over 300 personer. Etter det jeg kan se mangler systemet mulighet for 48V phantom power til f.eks. aktiv DI-boks. Setter pris på tilbakemeldinger.
    • Hei, er ikke så inne på dette, men vet at disse 80-talls gitarene fra Kramer skal være verdt litt, har dere noen innblikk i hva jeg kan få for denne? 
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.