Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Tips til strømforsyning


PurplStrat

Anbefalte innlegg

Er det noen som har tips og råd til strømforsyning til pedalbrettet mitt? Til nå har jeg en vanlig «strømpe» med ulike adapter koblet til, men dette tar opp mye plass og det er svært rotete.

Pedalene jeg har på brettet er: (alle 9V DC)

TC Electronic polytune mini

Joyo compressor (8mA)

Joyo classic chorus (14mA)

Joyo tremolo (7mA)

Boss DD-20 giga delay (200mA)

Line 6 Echo park (40-60 mA)

I tillegg ønsker jeg å ha en Cry Baby Wah Wah matet av samme forsyning. Har sett det finnes egne kabler man kobler fra forsyningen til pedalen som et 9V batteri, men jeg vet ikke om det er et brukbart alternativ?

Jeg har brukt en Yamaha Magicstomp 2 til reverb og diverse andre effekter, men den behøver hele 1000mA fra et 12V AC-adapter. Den funker helt fint, men jeg kommer nok til å skaffe meg en egen reverb-pedal i fremtiden. Denne er i utgangspunktet ikke med i planen for brettet og strømforsyningen, men den kan jo alltids hende jeg vil bruke den igjen.

Finnes det en strømforsyning der ute som takler alt dette samtidig? Hva anbefales?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gode erfaringer med både T-Rex, Voodoo Lab og Cioks strømforsyninger.

Akkurat nå bruker jeg en Cioks Ciokolate med parallell adapter på AC-utgangene for å mer en 1000mA 9/12V AC til Talk Box'en min.

Den takler alt du har og mer til, men den er dyr og antagelig ikke verdt det hvis du ikke har tenkt å bygge kraftig ut.

Les deg opp på modellene til de nevnte produsentene så finner du helt sikkert noe som passer ditt behov.

F.eks. Voodoo Lab Pedal Power eller 4x4, Cioks DC10 eller DC8

Endret av sagi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.