Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Strømforsyning til effektpedaler og div


Anbefalte innlegg

Sitter med en MXR Bass Compressor (M87) og en Polytune mini, samt trådløst Line 6 Relay G30. Tenkte å kjøre alt i samme strømforsyning, men greien er at G30en krever 500 mA, altså mer strøm enn de fleste enkle strømforsyninger (T-rex sin Chameleon, som de fleste anbefaler, har max 300 ut.)

Noen som har erfaring med en grei strømforsyning med et par utganger, som gir 9V DC, og som kan levere en halv ampere? Isolerte utganger hadde vært optimalt.

Takker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tro du kan koble sammen to utganger på de fleste populære strømforsyninger, så lenge du har 250ma. T-rex har en tilsvarende modell, Juicy Lucy, som gjør det du spør om. Ellers kan du jo se på andre alternativer fra Vodoo Lab, Carl Martin etc.

Velkommen til forumet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke

Vil tro du kan koble sammen to utganger på de fleste populære strømforsyninger, så lenge du har 250ma. T-rex har en tilsvarende modell, Juicy Lucy, som gjør det du spør om. Ellers kan du jo se på andre alternativer fra Vodoo Lab, Carl Martin etc.

Velkommen til forumet!

Takk for svar,

Vil ikke spenningen bli et problem med Juicy Lucy? Ser den er 12V. Ting vil vel mest sannsynlig ta fyr?

Når du har poly tune må du ha isolerte utganger uansett ellers kødder den til med strømmen til de andre pedalene.

Ah, greit å vite. Takker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hiver meg på denne da jeg har noe av det samme problem, jeg leter etter en strømforskyning. problemet mitt er at det er veldige prisforskjeller, og jeg kan ikke se for meg at det skal være nødvendig og legge så mye i det. har planer om chorus, volum, loop og distortion pedaler. helst som finnes i norske butikker / nettbutikker. (om ikke det er betraktelig bililgere og bestille fra utlandet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk ut Cioks sine strømforsyninger. Noe av det beste som er på markedet. Kanskje en DC-8?

http://www.cioks.com/index.php

Heey, se der ja. Må bare få tak i en forgreinerkabel slik at de to 300 mA-portene kan kobles sammen. Aldri hørt om Cioks før, ser meget bra ut. Blir et heavy pedalbrett, men må man så må man. En tusenlapp var ikke så gale heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heey, se der ja. Må bare få tak i en forgreinerkabel slik at de to 300 mA-portene kan kobles sammen. Aldri hørt om Cioks før, ser meget bra ut. Blir et heavy pedalbrett, men må man så må man. En tusenlapp var ikke så gale heller.

Tror du gjør et godt valg der ja :) Selv kjører jeg to stk Voodoo Lab-forsyninger. Funker utmerket, men skulle jeg kjøpt nytt ville jeg kjøpt Cioks :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.