Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Dream Theater til Oslo !!


hennyman

Anbefalte innlegg

Feil. :P

Petruccis bariton er stemt i A. Det hadde jo uansett vært meningsløst å stemme i H når han har 7-strengsgitarene sine...

Det kan være, men jeg tok fortsatt ikke feil ;)

Lære seg å lese nå gutt :lol: :lol:

Du tar fremdeles feil, jo. Det finnes ingen 'standard' for hvordan en stemmer en baritongitar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 168
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg visste ikke at han hadde en barritone gitar helt til jeg så det. Ganske tøfft :)

hva er en barritone gitar :oops:

Vel det er en gitar med 2 ekstra bånd ;) På bass siden :) som du ser på bildet kan du se en svart tykk strek, det er det som ville ha vært 1. båndet på en vanelig gitar..skjønner? :) Barritone er den stemmen som er mellom bass og tenor tror jeg... noe sånnt =P

Feil ;)

En Bariton gitar ligger i toneleiet til de 6 dypeste strengene på en 7-strenger. Ergo det er en H-stemt gitar ;)

Ellers er bildet tatt av en i DT norway som hadde fotopass for DTNorway

Fyren har jo egentlig rett han også. For barriton gitarer har lengre halser, så en måte og si det på er at "den har to bånd ekstra på bass siden".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel det er en gitar med 2 ekstra bånd ;) På bass siden :) som du ser på bildet kan du se en svart tykk strek, det er det som ville ha vært 1. båndet på en vanelig gitar..skjønner? :)

Den 'svarte, tykke streken' er vel skyggen fra mikrofonstativet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel det er en gitar med 2 ekstra bånd ;) På bass siden :) som du ser på bildet kan du se en svart tykk strek, det er det som ville ha vært 1. båndet på en vanelig gitar..skjønner? :)

Den 'svarte, tykke streken' er vel skyggen fra mikrofonstativet...

Enten det, eller herr Petrucci som har lekt seg med tusj :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg visste ikke at han hadde en barritone gitar helt til jeg så det. Ganske tøfft :)

hva er en barritone gitar :oops:

Vel det er en gitar med 2 ekstra bånd ;) På bass siden :) som du ser på bildet kan du se en svart tykk strek, det er det som ville ha vært 1. båndet på en vanelig gitar..skjønner? :) Barritone er den stemmen som er mellom bass og tenor tror jeg... noe sånnt =P

Feil ;)

En Bariton gitar ligger i toneleiet til de 6 dypeste strengene på en 7-strenger. Ergo det er en H-stemt gitar ;)

Ellers er bildet tatt av en i DT norway som hadde fotopass for DTNorway

Fyren har jo egentlig rett han også. For barriton gitarer har lengre halser, så en måte og si det på er at "den har to bånd ekstra på bass siden".

Egentlig ikke. Den eneste grunnen til at de fleste baritongitarene har "flere bånd", er at de har lengre mensur (avstand fra bro til oversadel - strengens klingende lengde). På samme måte som en bass har enda lengre mensur. Det er fordi tykke strenger låter bedre under større spenn. Finnes jo basser med både lang og kort mensur (long-/shortscale), uten at den ene er mer bass enn den andre.

Ellers stemmer det at bariton er stemmen mellom bass og tenor. Gitar er et tenorinstrument. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg visste ikke at han hadde en barritone gitar helt til jeg så det. Ganske tøfft :)

hva er en barritone gitar :oops:

Vel det er en gitar med 2 ekstra bånd ;) På bass siden :) som du ser på bildet kan du se en svart tykk strek' date=' det er det som ville ha vært 1. båndet på en vanelig gitar..skjønner? :) Barritone er den stemmen som er mellom bass og tenor tror jeg... noe sånnt =P[/quote']

Feil ;)

En Bariton gitar ligger i toneleiet til de 6 dypeste strengene på en 7-strenger. Ergo det er en H-stemt gitar ;)

Ellers er bildet tatt av en i DT norway som hadde fotopass for DTNorway

Fyren har jo egentlig rett han også. For barriton gitarer har lengre halser, så en måte og si det på er at "den har to bånd ekstra på bass siden".

Egentlig ikke. Den eneste grunnen til at de fleste baritongitarene har "flere bånd", er at de har lengre mensur (avstand fra bro til oversadel - strengens klingende lengde). På samme måte som en bass har enda lengre mensur. Det er fordi tykke strenger låter bedre under større spenn. Finnes jo basser med både lang og kort mensur (long-/shortscale), uten at den ene er mer bass enn den andre.

Ellers stemmer det at bariton er stemmen mellom bass og tenor. Gitar er et tenorinstrument. :)

Wohoo!! jeg hadde rett på et punkt :P hehe.. Er bare det at jeg har sett gitarer med flere bånd på bass siden som er kallt baritone gitar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så når jeg har en "vanlig" gitar (25 1/2 er det vel) stemt i B' date=' gjør det den til en barritongitar? Trodde man brukte det uttrykket om lengre gitarer?[/quote']

Vel en ting som er anderledes på en baritone gitar(tror jeg da) er at alle strengene er tykkere og alle er spunnet(sånn som de 3 tykkeste strengene på gitaren din). Den baritone gitaren jeg spille på i en sjappe i oslo, en firebird tror jeg, hadde alle strengene sine spunnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Aldarion kommer brasende inn etter å ha forsømt GitarNorge i et par måneder*

Hei og hurra for en fest! As I am sparker hest live og det samme gjør Home og Endless Sacrifice. Jeg var helt skutt da jeg var hjemme halv to i gode, gamle Sarpsborg. Mye pressing til tider og det å være det laveste hankjønnet foran scenen gjorde vondt verre. Fikk dessverre ikke med meg encoren siden jeg måtte følge et par jenter jeg reiste sammen med til stasjonen.

Høydepunkter:

- Intro, Root of All Evil.

- Øyekontakt med Petrucci. Fyren stirra meg rett i øya :mrgreen:

- Home

- As I am

- Octavarium

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.