Web Analytics
Jump to content

Gitarsetup i Østfold/Oslo

ariaboss
 Share

Recommended Posts

Hei :)

Er det noen som vet om hvor jeg kan få en gitarsetup i Østfold (kanskje Oslo) området, gjerne for en rimelig penge.

PRSen min trenger sårt et setup og jeg er ikke nevneverdig flink med tremolo-systemer og slikt. Jeg har prøvd selv, men jeg får ikke no særlig ut av det :( Hvis noen flinke forumister vil hjelpe så rop gjerne ut. Mot betaling såklart c:

post-11954-0-32035200-1407590446_thumb.j

Hør med han på facebook eller søk etter han på gule sider.

Du kan også høre med gressvik gitarverksted. Har aldri brukt dem selv, men kjenner folk som er veldig fornøyde. De er meget billige og raske har jeg hørt. Øivin er nok den aller beste, men han har også til tider mye å gjøre.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Similar Content

• By Audun
      Var på besøk hos opphavet og fant igjen noen gamle musikkutstyr-kataloger fra min ungdom.  Interessant å se både utvalg og priser! Her er et lite utsnitt fra 89/90 katalogene til Gulmoen & Engh og Norsk Musikk:

• By kongssund_
      Søkte litt rundt etter kule gitarer fra 80 tallet på nettet, var jo enormt mye snacks. La jo merke til at reklamen ofte var litt annerledes enn i dag.
      Kjører på med noen fine reklamer på diverse gitarmerker. Mye fine farger og former. Dagens reklame blir liksom litt....kjedelig.

Har du noen klassikere, så sleng dem inn.

• By Vallegitar
      Hei!
      Deler med dere et utdrag fra min eksamenskonsert i 2012. Det er et brutalt stykke for hendene men gøy for øret :)
      Sonata Giocosa betyr gøy eller munter sonate. Inspirert av flamenco og spansk folkemusikk. 
      Håper dere liker den!
      https://www.youtube.com/watch?v=HEu5D93DS-A
      Hilsen Thomas
    • By DirkDiggler
      (Hei, helt fersk. Spilt andre instrumenter og kan noter og alt det der... Men gitar har jeg aldri helt finni ut av... MEN NÅÅÅÅ!!)

Har egentlig ikke et fast budsjett å holde meg til , selv om madammen ikke er helt enig. Har googlet og "youtubet" ved alle mulige ledige stunder og tror jeg ender opp med en Ibanez s521 + en VOX amp til ca 2000(VT 20 ett eller annet). Har "aldri" spilt gitar før, men vil ha noe som duger når jeg nå er såpass bestemt på å endelig komme igang. Prøvde meg så vidt på en akustisk for maaange år siden men den ble for stor og ukomfortabel å lære å spille på + jeg hadde aldri ro i ræva til å sette meg ned å øve. Nå derimot er det tre kids inne i bildet og jeg har ikke annet enn ro igjen når de har blitt "sendt i seng". Når feriepengene tikker inn, bestiller jeg. Nå skjer det! Og jeg gleder meg som en unge.. 

MEN; Vurderer også en gitar med "whammy-bar" eller hva det heter. Vil det lønne seg å starte med en gitar som har en, eller ikke? Går jo ann å investere i en ekstra gitar som faktisk har det om jeg kjenner at jeg nærmer meg Gilmour-nivå etterhvert? Eller? Finnes det noen glupe individer med gode tips? Burde jeg ikke starte med en Ibanez S-521? 

Vurderte lenge PRS SE Standard, men den koster noen tusen mer og finner ingen blå på noen nettbutikker... 

Samme gjelder Ibanez RG350... Ville ha en i lilla, men den finnes ikke å få tak i(ny  ).
      Ja, også en ting til. Bør man kjøpe nye strenger med en gang, eller funker de som følger med på en ny gitar i 5000,- + klassen?
      Innspill mottas med overlegen takknemlighet.
    • By eikenotten
      Hei, jeg er dessverre ikke helt sikker på hvor eller hvem jeg kan spør om hjelp angående dette. Jeg vil gjerne prøve å finne ut noe mer om en gammel akustisk gitar. Foreldrene mine kjøpte et gammelt hus fra 1993, sammen med huset fulgte med en del gamle møbler og saker som den forrige eieren av huset ikke ville ha med seg, noe av det som ble lagt igjen var en gammel gitar som jeg og søsknene mine har lekt mye når vi vokste opp. Ifølge den tidligere eieren av huset gjenfortalt av mine foreldre så er gitaren muligens nærmere 100 år gammel, jeg har ikke noe som kan støtte den teorien dessverre men jeg kan legge ved bilder av gitaren.
      I en periode fra 2012 til 2017 har gitaren stått på utstilling på en kafe til utlån, en dag i 2016 var det en mann som drev med restaurering av samleobjekter som mente på at denne gitaren kan spores helt tilbake til slutten av 1800-tallet til så sent som starten av 1920-tallet. Han insisterte på at foreldrene mine burde finne ut mer om denne gitaren.
      Er det noen her som klarer å hjelpe meg med å spore gitarens opphav? Hvem man kontakter for å finne verdi på gitarer? Det eneste som står på gitaren er tallet seksten inni gitaren skrevet forhånd kanskje med en blyant. 

• Siste aktive tråder

• David, størrelse betyr ingenting,......🙄 😁,
    • Jeg vil bruke dette gripbrettet hvis jeg får det til, så kan jeg spare det som jeg bestilte til et fremtidig prosjekt istedenfor. Etter binding er ferdig så skal jeg borre ut og lime inlays, også de små  på siden... artig når jeg klarer å la være med fuckups. Har tidligere brukt mye tid på å rette opp og korrigere for diverse feil  ,så langt alt vel på denne. Venter på deler fra gitarist.no, og etpar kjøp på finn. Edit: har veldig stor nytte av disse firkantede aluminiumsrørene, de er helt rette, har skarpe hjørner, veier lite . Jeg  bruker de til planering av treverk, til å frese beine kanter langs, og nå til å lime bindingen, jeg lot gripbrettet ligge litt innafor kanten sånn at bindingen blir liggende flush med underkanten av gripbrettet. Satt på en stripe maskeringstape for å ikke lime gripbrettet fast i aluminiumet. De klypene er også hendige til diverse ting. Liming f eks, istedenfor tvinger. 
    • Binding på gripbrett.
    • Kjøpes fra StewMac, limes med polyeuretan-lim. Jeg bruker Titebond sine lim til alt, trelim, superlim og poly
    • Photoshoot med dette beistet ved "Sverd i fjell", flott søndagsmorgen må jeg si... 🙂  
  • http://www.BILDELERstore.co.no

• Støtt driften av GitarNorge

• Https://Www.AutoDELER.co.NO
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.