Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny Floud Rose/shredde gitar i 20k klassen?


Soundmannen

Anbefalte innlegg

Hei!

Har nettopp solgt min RG550 siden jeg synes halsen var for tynn, og syntes at byggekvaliteten var litt halveis. Og nå ønsker jeg ny gitar til samme formålet, nemlig hovedsaklig metal/shredding men bør også være litt allsidig.

De gitarene jeg har sett på er Esp - Horizon, Music man Axis, Ibanez JEM og Ibanes JS. Har hatt en Ibanez JS 100 før, og likte denne veldig godt, men har ikke prøvd toppmodellen. Ingen av de andre har jeg prøvd.

Noen som har erfaringer med disse gitarene? eller har andre forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil absolutt anbefale Mayones, enten Setius eller Regius (har kun erfaring med førstnevnte)! Det er utvilsomt den gitaren jeg har som både spiller best, låter best og ser best ut, og har ikke vært borti en gitar som er like kvalitetsmessig gjennomført som denne (har bedre kvalitetsfølelse enn min custom G&L fra USA og knuser Gibson Les Paul Standarden). Setius kan fås med og uten Floyd og med mange customvalg, koster fra 13 000,- og oppover med fast bro og 16 000,- og oppover med Floyd, Regius starter på 19 000,- med fast bro og 21-22 000,- med Floyd hvis jeg ikke husker feil.

Disse har også coilsplit og det gjør gitaren svært allsidig (selvfølgelig avhengig av hvilke pickups du velger), og selv om det kanskje ikke er helt ekte singlecoil-lyd gjør det hvertfall tonepaletten større

Endret av Alfi27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jackson har jo mye snasne shreddegitarer med FR i den prisklassen. Ibanez RG prestige synes jeg personlig er veldig gode gitarer og det er mange til salgs veldig billig.

Edit: Hverken Ibanez og Jackson er spesielt allsidige, men shreddegitarer med floyd er vel sjelden det..

Endret av Fluehode
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min shreddeøks med Floyd Rose er den mest allsidige gitaren jeg vet om.

Riktignok er den så custom man får det, men allsidighet begrenses ikke av verken floyd rose eller humbuckerne.

Gitaristen derimot…

Latterlig generalisering, så ja: DUSTESVAR!

Endret av SteikBacon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som interessert i Ibanez vil jeg påstå at du ikke vil få så mye bedre gitar om du velger Jem fremfor RG550. Tykkere hals kan du få, men kvaliteten vil du lite trolig merke noen stor forskjell på - med mindre tykkelse på hals for deg er veldig viktig i opplevd kvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For den prisen kan du velge og vrake, du vil uansett få deg en topp gitar. Da koker det ned til smak og preferanser. Jeg ville valgt USA Jackson foran Jem. EBMM er nevnt, også et trygt valg. Selv hadde jeg valgt Suhr Modern, ligger noen brukte på finn.no nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.