Gå til innhold
  • Bli medlem
Affen

Lodding av humbucker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal lodde en humbuckerpickup, den har 5 ledninger: Jord, hot, to til evt. split og en bar.

Jeg har loddet jord og hot. MÅ jeg lodde den bare også? Jeg har hatt denne puckupen i gitaren tidligere, og da

jeg fjernet den, klipte jeg av en god del av den bare kabelen, så om jeg da må bruke denne, hvor får jeg

kjøpt slik at jeg kan lodde på ekstra lengde?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bar, er skjerming av kabel, noe som kan redusere støy, så bare lodd denne til jord.

ikke mange minuttene ekstra med jobb uansett, må den skjøtes er det bare å finne en ledningstump å lodde på.

Ellers er det vanlig hot og minus/jord

Split kan enten loddes på hver sin ende av en bryter eller loddes isammen.

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et annet spm: har lyst å bruke en miniswitch til å splitte ,men hvilken type må jeg bruke? Går det med en on/on?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan bruke egentlig hva som helst, er bare at i ene possisjonen er hvit og rød ledning koblet sammen, og brutt i andre stillingen.

en ON/ON kan brukes uten problem

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan tenker du da? Kobler du to ledninger til det samme loddepunktet på en bryter, vil bryteren ikke fungere.

Nei jeg vet ikke, er ganske så jomfru på splitcoli lodding...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En enkel normal bryter har 3 punkter, 1 i midten, og 2 på hver ende.

lodd da en ledning i midten og 1 på den ene enden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om det skulle gå helt i dass med loddinger din, så bare ta kontakt om vi skal ta det sammen her!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om det skulle gå helt i dass med loddinger din, så bare ta kontakt om vi skal ta det sammen her!

Takker og bukker :) Alt er hunky dory nå, så får vi se når jeg får miniswitch på gang. Har du verktøy til å drille hull i metall? Det er snakk

om kontrollplata på en Tele. Tenkte å ha miniswitchen mellom volum og tonekontrollen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nja... Har bare en vanlig drill, men skulle tro at jeg kan bore gjennom kontrollplata.. Ellers har jeg en søyleboremaskin på jobb som jeg kan bruke..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har boret opp en sånn "blank" en gang i tiden. Er boret ditt kurant, er det ikke noe problem å lage et sånt hull med en vanlig batteridrill. Det er ganske mykt metall.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøver meg med drillen først, om det ikke skulle gå så får jeg plage deg litt askret. Takker og bukker :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Lignende innhold

• Av minigrill
      Heisann, jeg har som i tittelen sies, kjøpt meg ny gitar. Jeg er veldig fornøyd, men vurderer å bytte ut pickupene, da jeg har lyst til å sette i pickuper jeg allerede har liggende. Det jeg lurte på var hva jeg kunne forlangt for disse ved evt. salg? Det er PRS \m/ det er snakk om.
    • Av Soundmannen
      Heisann!
      Har en Gibson Les Paul VOS R8 som jeg vurderer å fjerne pickups coverne på. Noen som har prøvd? Vil lyden bli mer åpen og få mer topp?
    • Av Affen
      Kjøpte denne Joyo looperen i fjor høst, allerede etter få mnd. begynte "store" og "edit" funksjonsknappene å tulle. Nå virker de ikke overhodet. Skrudde opp
      for å ta bilde, samt litt elektronikkrens. Finnes det noe jeg kan bytte disse i, gjerne litt mer stødige saker? Kanskje en miniswitch eller noe?

• Av andreas.espolin
      Hey folks!
      Jeg har etter mange års bruk endelig klart å ødelegge min ebow. Bunndekselet har falt av sammen med alle tre kontaktpunkter/ledninger.
      Er det noen her som kan forklare meg hvor disse skal loddes på igjen? Jeg legger med koblingskjema til de av dere som skjønner det

(NB: Bildet under er hentet fra google, men jeg har tilsvarende problem)
      Takk for svar!

• Av AkE
      Helt ny her inne, har vært en relativt passiv gitarspiller i en del år, men er tilbake med ny iver igjen nå. 
      Har hatt en Squier Super-sonic siden siden 1998, og liker godt å spille på den. Men kommer ikke utenom at Humbuckerne ikke er bra, tynn og spinkel lyd, og sliter faktisk med å få ordentlig fart på forsterkeren. 
      Så skulle hatt ett par nye humbuckere, men her er jeg helt blank. Musikksjangre er Eldre rock, heavy metal, blues og litt diverse. Vil ha noe med dypere, "tyngre og mer trøkk... Budsjett får vi ta etter hvert.. 
      Vet det ikke er det enkleste å svare på, men er helt grønn på valg selv, så trenger hjelp... 
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.