Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Lodding av humbucker


Affen

Anbefalte innlegg

Bar, er skjerming av kabel, noe som kan redusere støy, så bare lodd denne til jord.

ikke mange minuttene ekstra med jobb uansett, må den skjøtes er det bare å finne en ledningstump å lodde på.

Ellers er det vanlig hot og minus/jord

Split kan enten loddes på hver sin ende av en bryter eller loddes isammen.

Hvordan tenker du da? Kobler du to ledninger til det samme loddepunktet på en bryter, vil bryteren ikke fungere.

Disse to her som forvirrer stakkars lille meg litt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjønner jeg godt. Det enkleste er nok å tenke seg at den første kommentaren min var litt for enkel, men i seg selv ikke feil, men jeg skulle har skrevet mer. Altså et for dårlig svar fra min side. jeg skal forsøke å skjerpe meg. :)

Det er ikke noe jord med i bildet slik du beskrev det først (og jeg leste det) , og det skulle jeg jo ha påpekt at kobler du til jord, så funker det.

Følg skjemaet til SD, så funker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg prøvd jord i ene enden og rød og grønn sammen i midten, samt jord i midten og rød og grønn sammen i ene enden. Ingen av alternativene virker... Hva har jeg gjort feil?
Jeg har lyd i begge, men ikke split i den som skal splittes....

Endret av Affen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har kanskje noe med at det er veldig vanskelig å gi råd ut fra det du har opplyst. I utgangspunktet er det jo slik at en coilsplit lages ved å jorde de to ledningene som ikke er "i bruk" men bare er koblet sammen fra en humbucker. Så enkelt.

Hva mener du med "i midten"? I utgangspunktet så er det bare å la "hot" og jord/minus være slik som de er, og koble de to som er koblet sammen fra før til jord via en bryter. Hva med å slå til på Askrets tilbud?

Selv om denne tegningen inneholder en push/pullpot i stedet for en bryter, vil "bryterdelen" på for eksempel en on/on miniswitch gjøre akkurat samme jobben. Bare at den ikke sitter fast på potmeteret.

https://bareknucklepickups.co.uk/main/downloads/schematics/profiles/humbuckers/1hum_4_con__push_pull_pot-coilsplit.pdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.