Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Tonerider pickups


Arkadian

Anbefalte innlegg

Har noen her erfaring med Tonerider pickups? De får jo veldig mye skryt, men det er ikke alltid lurt å stole på internasjonale gitarfora. Norske, derimot. 😉

Jeg vurderer et sett Alnico IV Classics til en Ibanez JTK4 jeg har hatt som støvsamler i årevis. Overraskende grei gitar, men pickupene holder ikke mål. Så jeg leiter etter ålreite pickuper som ikke koster mer enn jeg ga for gitaren. Eventuelle andre tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt Alnico Classic IV sett i to Epiphoner. Veldig godt fornøyd! Nå skal det sies at jeg også bytta elektronikk i de gitarene. I billig-segmentet har jeg også prøvd en del forskjellige modeller fra GFS. Jeg synes Tonerider er bedre. Kjøper du et sett og ikke blir fornøyd, får du droppe meg en melding, så kjøper jeg de av deg. 🙂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Audun skrev:

Jeg har brukt Alnico Classic IV sett i to Epiphoner. Veldig godt fornøyd! Nå skal det sies at jeg også bytta elektronikk i de gitarene. I billig-segmentet har jeg også prøvd en del forskjellige modeller fra GFS. Jeg synes Tonerider er bedre. Kjøper du et sett og ikke blir fornøyd, får du droppe meg en melding, så kjøper jeg de av deg. 🙂

Takk og takk! Hvordan vil du beskrive lyden av dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Arkadian skrev:

Takk og takk! Hvordan vil du beskrive lyden av dem?

Ganske bright, men klar og definert i toppen.

Det ligger noen fine demo-videoer på nettsida deres. Regner med du har sett (og hørt) de?

Endret av Audun
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Audun skrev:

Ganske bright, men klar og definert i toppen.

Høres akkurat ut som hva den gitaren trenger. Og dessuten sånn jeg liker at humbuckere låter.

5 timer siden, Audun skrev:

Det ligger noen fine demo-videoer på nettsida deres. Regner med du har sett (og hørt) de?

Det har jeg, men det er alltid greit å få inntrykket bekreftet av noen som faktisk har prøvd dem. Jeg har bestilt et par av dem fra speakon.no nå. Gleder meg til å prøve!

Endret av Arkadian
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Endt skrev:

Kan anbefale iron gear pickups. Har 2 sett blues engine og 1 sett hot slag. Veldig mye pickups for penga.

Takk for tips! Virker som utmerkede pickups. Tro om ikke en gammel Epiphone Emperor jeg har hengende på veggen her egentlig trenger et par Blues Engine ... gitaren har ProBuckers nå, som jeg ikke er helt fornøyd med.

Endret av Arkadian
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ikke noen bombe etterhvert, at jeg er veldig happy med IronGear pickups. Har hatt 4 gitarer med Blues Engines, og én med Dirty Torque bridge. BE er lav output, nydelige vintage PAF stil. Svært gode, og ikke kun til prisen. DT låt fett, men var gansk hot (veldig Duncan JB).
Nå har jeg et sett Rolling Mill Overwound liggende og venter på et prosjekt. De bør ligge et sted mellom BE og DT. Antagelig ganske tett på SD 59/Custom 5 tenker jeg. Skal sitte i en Kina Les Paul kit, som tilsynelatende har OK treverk med elendig kvalitet på komponenter, lakk (tykk poly) og bindings (tynn dritt som verken tålte lett bruk av varmepistol eller sandpapir når jeg strippet lakken). Blir stygg som juling, men forhåpentlig OK spillbar etter noen titalls arbeidstimer :)

  • Liker 1
  • Takker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal være forsiktig med å uttale meg generelt, men (etter å ha googlet litt) valgte jeg å satse på en Tonerider Alnico II Blues som ny brigde PU i min ene Strat.

Mottok, og monterte den i går, og karakteristikken var "spot on" det jeg var ute etter. Men, det som kanskje er mest interessant å nevne er at de kvalitetsmessig ikke virker å stå noe tilbake, selvom de er produsert i Kina og prisen lav. "Scatter" viklet, og papp-base. Referanser tilsier at de måler bra også.

Bilde lånt fra nett. Den jeg mottok har mørkere grå base enn det vises på bildet, lik original Fender. 

Skjermbilde 2019-11-28 kl. 18.22.13.png

Endret av ptb
  • Takker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, vim skrev:

Er vel ikke noen bombe etterhvert, at jeg er veldig happy med IronGear pickups. Har hatt 4 gitarer med Blues Engines, og én med Dirty Torque bridge. BE er lav output, nydelige vintage PAF stil. Svært gode, og ikke kun til prisen. DT låt fett, men var gansk hot (veldig Duncan JB).
Nå har jeg et sett Rolling Mill Overwound liggende og venter på et prosjekt. De bør ligge et sted mellom BE og DT. Antagelig ganske tett på SD 59/Custom 5 tenker jeg. Skal sitte i en Kina Les Paul kit, som tilsynelatende har OK treverk med elendig kvalitet på komponenter, lakk (tykk poly) og bindings (tynn dritt som verken tålte lett bruk av varmepistol eller sandpapir når jeg strippet lakken). Blir stygg som juling, men forhåpentlig OK spillbar etter noen titalls arbeidstimer :)

Du verden! Jeg er styrket i troen på at Epiphonen skal få et par Blues Engines. Jeg får lyst til å se bilder av det prosjektet ditt, forresten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, ptb skrev:

Skal være forsiktig med å uttale meg generelt, men (etter å ha googlet litt) valgte jeg å satse på en Tonerider Alnico II Blues som ny brigde PU i min ene Strat.

Mottok, og monterte den i går, og karakteristikken var "spot on" det jeg var ute etter. Men, det som kanskje er mest interessant å nevne er at de kvalitetsmessig ikke virker å stå noe tilbake, selvom de er produsert i Kina og prisen lav. "Scatter" viklet, og papp-base. Referanser tilsier at de måler bra også.

Bilde lånt fra nett. Den jeg mottok har mørkere grå base enn det vises på bildet, lik original Fender. 

Skjermbilde 2019-11-28 kl. 18.22.13.png

Når jeg tenker meg om, har jeg en japansk Squier Stratocaster på loftet som trenger nye pickuper ... spørs om det ikke blir flere innkjøp av Toneriders. Takk for tips!

Endret av Arkadian
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.