-
Hvem er aktive 0 medlemmer
Ingen innloggede medlemmer aktive
-
Lignende innhold
-
Av OsamaFetLaden
Har en kompis som er hovedsakelig jazzbassist, men også en ræser på gitar, som har kjøpt seg en mint Roland Cube 40 fra ‘81 elns, av nostalgiske årsaker, men som ikke får nok mellomtone og bass i den. Han tenker veldig funksjonelt lydmessig, vil ha litt thump og den mellomtonen som trenger gjennom hva som helst. Diskanten toner han ned.
Han vil bytte ut elementet, som er 10”, men sier kabinettet er for lite til en 12". Så, er det titommere der ute som det kunne være verd forsøket å bytte originalelementet ut med?
-
Av Kjørsvik
Noen som har erfaring med pedalen fra boss som heter roland space echo. Dette er en etterligning av den gamle Space echo re 201. Er dette en bra pedal for pengene? Skall brukes til rockabilly, blues!
-
Av space
Jeg har prøvd å lese meg opp litt på midi, men finner ikke helt ut av dette.
Det jeg i bunn og grunn skal ha er en midifil som ligger ved siden av to audiospor, og som kun gir tempoinformasjon.
Jeg har en 16-spors avspiller som spiller av backingtrack (wav), og her kan det også ligge ved en midifil til hver låt.
Når jeg så kobler midi out fra avspilleren til midi in på f.eks. en Korg MS2000, eller TC Nova System, vil jeg ha disse til å synce tempoet gitt av midifila.
Jeg har fått MS2000 til å ta i mot toner, og altså spille av toner i en midifil, men jeg får hverken MS2000 eller Nova System til å synce med hastigheten. (Arpeggiator / delaytid / tremolo)
Derfor lurer jeg på om egentlig tempoet ligger med i midifila jeg har laget.
Må jeg gjøre noe spesielt når jeg lager midifila så den sender tempo?
Jeg har også sett det er mulig å lagre midi både som "Mode 0" og "Mode 1". Hva er det riktige?
-
Av Affen
Jeg trenger en MIDI kontroll for å bytte presets up/ned på min Korg A3, altså kun med to knapper .
Er helt blank på MIDI kontrollere, finnes det noen greie slike å få kjøpt? Jeg lurte litt på denne, men hverken Evenstad eller Digitech kunne svare meg på om den funker til formålet http://evenstadmusikk.no/Produkter/Gitar-/-Bass/Effekter-/-pedaler/Switch-pedaler/DIGITECH-FS300-FOOTSWITCH-1083689-p0000077256
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå