Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Lignende innhold

• Av Affen
      Boss CS1 made in Japan i 1981. Gjort en "more volume" mod på denne. AC uttaket er løst, men fungerer utmerket. Åpen for evt bytter, blant annet interressert i  TC Electronics Flashback (ikke mini), DOD Bifet Boost, Xotic EP booster, expression pedal, Joyo PXL 8, Digitech Mosaic, Boss CH1, Digitech Whammy, EHX Cock Fight, T Rex Mudhoney, Behringer Vintage Tube Monster, EXH Flatiron, EHX Green Russian Bigmuff, EHX Ram`s Head Bigmuff, EHX Triangle Bigmuff, MXR Distortion Plus, ProCo Rat, MXR EP 101, Xvive E1 Echoman,
      Pris: 650,- 

• Av Troll
      Hvis jeg skulle brukt en tusenlapp på en reverb, hva burde jeg gått for? Tc Hall of Fame 2? Ser de går for rett over tusenlappen helt ny.
      Ligger et par EH Cathedral på finn. Er det noe stas? 
      Fordel om den har shimmer. Kunne tenkt meg Strymon Big Sky, men den blir for heftig siden jeg kun skal bruke det til litt testing og leking i loopen på Mooer Preamp Live. 
    • Av Affen
      Det efterlyses flere tråder her, så here goes:

Etter å ha hengt i åresvis på ymse fora, samt en sykelig trang til å lese kommentarfelt på youtube videoer, slår en ting meg. Mange amatørgitarister
      har et hat forhold til Boss pedaler. Det diskuteres og handles dyre såkalte boutique pedaler over en lav sko. Likevel er Boss en tro tjener hos de fleste
      profesjonelle gitarister der ute. Blir det for mye korksniffing der ute blant oss amatører? Og hater du Boss? I så fall, why?
      Kjør debatt
    • Av OsamaFetLaden
      Har en kompis som er hovedsakelig jazzbassist, men også en ræser på gitar, som har kjøpt seg en mint Roland Cube 40 fra ‘81 elns, av nostalgiske årsaker,  men som ikke får nok mellomtone og bass i den. Han tenker veldig funksjonelt lydmessig, vil ha litt thump og den mellomtonen som trenger gjennom hva som helst. Diskanten toner han ned.
      Han vil bytte ut elementet, som er 10”, men sier kabinettet er for lite til en 12". Så, er det titommere der ute som det kunne være verd forsøket å bytte originalelementet ut med?
    • Av Mr.Scary
      Er seriøst på jakt etter nytt LEVEL potmeter for min BOSS HM2.
      Har søkt litt her og der , men finner liksom ikke riktig sted for å slå av en handel,
      Noen her inne som har tips til hvor man greit kan få tak i et ?

• Siste aktive tråder

• Jeg har også vært borti Gibson 335 som ikke holder stemming veldig godt. Dette skyldes visstnok at halsen er veldig tynn (ustabil) og gir etter for kreftene i strengene. Jeg vil tro at problemet vil kunne bli borte dersom man bruker tynnere strenger, men det vet jeg ikke.
    • Jeg hadde et liknende problem med stemmeskruen til g-strengen og byttet den med den til h/b-strengen i et 3+3 sett. Settet skal være av god kvalitet (Sperzel USA) og byttet løste problemet. Vedkommende som tipset meg, fortalte at dette er et sjeldent men ikke ukjent problem. G-strengen er visstnok den som sliter mest på stemmeskruene. Jeg har ikke opplevd dette før eller siden:)
    • Har hatt en del gamle stemmeskruer, og kjenner ikke igjen problemet. Kvaliteten på Kluson kan jo ha variert over tid, og på 70-tallet ble de ofte bytta ut med Grover på nyinnkjøpte Gibson.
    • På facebook-gruppa "Gitarister på facebook" er det en som sliter med at sin Gibson SG sliter med å holde stemminga. Den påstås å nettopp ha vært inne for justering av nut. Den har vanlige Kluson type stemmeskruer (Gibson Deluxe). Her blir det påstått at disse slites over tid, og dermed at mekanikken beveger seg etter at du har stemt opp. Jeg kan forstå at de kan bli slarkete etter hvert, og dødgang før de tar, men at de beveger seg slik at strengen gradvis mister spenn? Høres veldig merkelig ut i mitt hode, men kan hende det er sånn? Mekanikken er jo så enkel at det i mitt hode, er slik at enten så virker den, eller så får du ikke skrudd i det hele tatt hvis tannhjul eller drev er så slitt. Noen her som har opplevd dette, eller kan forklare hvordan dette ev. kan skje?
    • Ny rigg-dag, eller gitaren er et par uker gammel nå, men ampen er ganske ny.  Kjøpte de siden jeg hadde anledning til å bli med i et band, så trengte en gitar som tåler greit å bli slengt litt rundt i en gig bag. Sjangeren til bandet er litt proggete hard rock, så start'n trengte hb i bridge. Kjøpte et stemjern og nytt plekter-brett og gikk løs på kroppen. Var ikke like lett som på youtube, treverket var knallhardt, men det gikk til slutt. Verden har nok sett et penere resultat, men det funker, og ingen skal se under plekter-brettet uansett.  Hb'n er en Saymour D JB med Gibson-spaceing, men ser ut til å funke knall like vel. Loddet om elektronikken og, slik at jeg fikk volum til sc øverst, volum hb i midten og tone hb nederst. Byttet for så vidt ut da det som ble volum-poten til hb med en pot jeg målte til ca 400k som jeg hadde tatt ut av en les Paul jr for mange år siden. Overraskende nok fungerer alt av elektronikk også fremdeles.  Engl'n (gigmaster 15) har jeg ikke fått testet noe særlig enda, men førsteinntrykket av de få minuttene jeg har brukt den er bra. Veldig fleksibel amp med mulighet for å veksle mellom 15, 7, 1 watt og kun direct out. 
  • http://www.BILDELERstore.co.no

• Støtt driften av GitarNorge

• Https://Www.AutoDELER.co.NO
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.