Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ebony eller baked maple?


Affen

Anbefalte innlegg

Jeg biter meg merke i at det er veldig tydelige striper/ årringer i treet. Ganske forskjellig fra mine rosewood gripebrett. Når det er sagt så er det jo mye individuelle variasjoner i treverk, og hvordan det kuttes. Dette er kanskje quartersawn, og derfor for disse tegningene ser slik ut.

Kikket litt på oversikten over tresorter hos warmoth http://www.warmoth.com/Guitar/Necks/NeckWoods.aspx

Palisander og wenge ser jo ut som kandidate ut fra disse bildener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken farge er gitaren?

Jeg vet at Alpine white kom med Ebony og mener de gjorde det fram til de sluttet med den, mens faded cherry og tobacco bursten kom med rosewood en stund før de gikk over til baked maple.

Edit: Gitt at dette er en av faded gitarene.

Endret av MartheyG
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken farge er gitaren?

Jeg vet at Alpine white kom med Ebony og mener de gjorde det fram til de sluttet med den, mens faded cherry og tobacco bursten kom med rosewood en stund før de gikk over til baked maple.

Edit: Gitt at dette er en av faded gitarene.

Satin white er fargen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stemmer for enten ibenholt (ebony) eller palisander (rosentre). Er vanskelig å se på bildene fordi de er veldig uskarpe. Klarer du å få kameraet (les : mobilen) ditt til å ligge HELT, HELT stille mens du tar bildet? Og sørg for at det er gripebrettet som er i fokus, og ikke bakgrunnen eller strengene. Bruk gjerne manuell fokus om du har muligheten til det. Og ta bildet ute i dagslys, helst ikke i direkte sollys. :)

Endret av davidsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stemmer for enten ibenholt (ebony) eller palisander (rosentre). Er vanskelig å se på bildene fordi de er veldig uskarpe. Klarer du å få kameraet (les : mobilen) ditt til å ligge HELT, HELT stille mens du tar bildet? Og sørg for at det er gripebrettet som er i fokus, og ikke bakgrunnen eller strengene. Bruk gjerne manuell fokus om du har muligheten til det. Og ta bildet ute i dagslys, helst ikke i direkte sollys. :)

Jeg får vente på kjæresten, hun jobber som fotograf og vet nok hva ho gjør, i motsetning til meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.