Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kompressordilemma..


Kossoff

Anbefalte innlegg

Keeley?

Opplever ikke noe støy fra min og den er veldig transparent... og den er veldig enkel. To potmetere å skru på...

Kommer også med fire potmetre dersom en ønsker litt mer å skru på ^_^

Dvs. de to kompressorne er de same, men den med to potmetre har to trimpoter på innsiden en kan skru på, mens disse er tilgjengelig uten å åpne den opp på den med fire poter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt SP comp, Kelley 4 knob Keeley, 2 knob. og EHX Soul preacher NANO men faller alltid tilbake til min egen musikding ross compresor, den støyer minst og fungerer best til mitt bruk.

SP Com var den jeg var minst fornøyd med da jeg opplevde at den støyet mest og at den ga meg ukontrollerbar feedback.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, opplever selfølgelig noe støy med min SP men det er minimalt. Jeg har mere susing fra andre pedaler på brettet enn jeg får fra SP. Nå kjører jeg stort sett blendbryteren rett opp eller max kl14.00.
Pøser man på med vreng kommer jo feedbacken. Bruker min stort sett i hestepopsammenheng, da med minimalt med vreng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 4 months later...

Gjenoppliver denne tråden.

Jeg vurderer å gå til innkjøp av kompressor,

da jeg tror det kan være til hjelp når jeg spiller slide uten vreng(kvasi-lapsteel linjer).

Vil ikke forandre så mye på grunnlyden og heller ikke ha en ekstrem-Squash-kompressor.

Trenger noe som gir meg litt "mer" og tilgir litt svake anslag når den skrus på. Minimalt med egenstøy hadde også vært greit.

Er helt blank når det gjelder kompressorer, så trenger tips om noe som vil fungere.

Er ikke kresen på merket, sålenge det låter bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

Endte opp på en EHX Soul Preacher jeg. Gjør akkurat det jeg vil, og funker som en solo-boost om jeg skulle trenge det. Også er den i tillegg meget rimelig! (Bruker den hovedsaklig til country-plukking, men også til solo-sustain på medium gain)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.