Web Analytics
Jump to content

Kompressordilemma..

Kossoff

Recommended Posts

Jeg elsker ideen bak kompressorer.

Jeg hater kompressorer.

Jeg har hatt et hav av kompressorer: AnalogMan, MXR DC, Telenordia (nå tortenmann), Boss osv. Problemene er stort sett de samme: de støyer som et uvær eller ødelegger grunnlyden min. Men, siden jeg har en idé om at den rette pedalen vi gi meg det jeg søker etter, prøver jeg igjen.

Jeg trenger:

- Hendig format.

- Brukervennlig (enkel!).

- Uten støy.

- Inntakt grunnlyd.

MXR DC med 3080 chip...? Jeg har en sånn, og jeg vil vel ikke si at den gjør noe spesielt med grunnlyden, uten at det betyr at du liker den, ser jo at du har vært borti en tidligere. Hvis ikke så skal vel Diamond sin komp være veldig bra, men den har vel et litt større chassis.

Jeg hadde samme innfallsvinkel til kompressorer som det du har, men endte opp med en Bearfoot FX Pale Green Compressor. Denne reklameres med å være en kompressor for de som hater kompressorer og det synes jeg stemmer. Veldig enkel å bruke, støyer lite og beholder grunntonen bra.

Får jeg lov å nevne Joyo JF-10 Dyna Compressor?

Jeg har brukt denne på både bass og gitar og synes den fyller de fleste kravene med god margin. Prisen er jo heller ikke noe å si på, men noen synes kanskje den blir for lavstatus.

Mad Professor Forest Green. Det er den beste kompressor til gitar jeg har prøvd.

Støtter denne!

Har hatt de samme problemene/utfordringene som du beskriver (inkludert Telenordian eg kjøpte av deg Kossoff ;) ), men Forest Green er meget bra på alle punkt, anbefales på det sterkeste.

Jeg brukte mange år på å finne rett kompressor. Synes alle jeg prøvde ødela mer enn de tilføyde. Fikk så en T-Rex Comp Nova i hus og siden har jeg ikke sett meg tilbake. Enkel og effektiv. Gjør akkurat det den skal, lite støy og låter perpfekt.

Jeg brukte mange år på å finne rett kompressor. Synes alle jeg prøvde ødela mer enn de tilføyde. Fikk så en T-Rex Comp Nova i hus og siden har jeg ikke sett meg tilbake. Enkel og effektiv. Gjør akkurat det den skal, lite støy og låter perpfekt.

Jeg bruker også den. Dvs. jeg bruker den kun av og til når jeg spiller Strat, men det er en god kompressor.