Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kompressordilemma..


Kossoff

Anbefalte innlegg

Å bruke en kompressor til cleanboost? Blir ikke det litt bak mål? Kompressorer flater jo bla.a. at anslag osv. Dvs. Senker volumet på anslagene. I soloer er anslagene noe av det viktigste, spør du meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å bruke en kompressor til cleanboost? Blir ikke det litt bak mål? Kompressorer flater jo bla.a. at anslag osv. Dvs. Senker volumet på anslagene. I soloer er anslagene noe av det viktigste, spør du meg.

Er det ikke det attack-knotten er til? Hvis du skrur den opp og lar pedalen vente med å begynne kompressprosessen til etter anslaget, så får du anslag + awesome sustainet tone.

Endret av UglyCasanova
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs heeelt på sjanger mener nå jeg da. En blues-solo? Absolutt. En chicken-picking country-solo? Kompressor all the way for min del. Bruker det også hvis jeg skal shredde litt over evne på rockesoloer =p Smak og behag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte også ofte kompressor med tele. Det slutta jeg med da jeg fikk de rette pickupene i Tele'ne. Nå er det kun en sjelden gang med Strat'en, men det er kun på jobber der jeg må spille veldig lavt. Da må jeg "fylle" ut lyden lyden litt. Ellers synes jeg alle mine gitarer låter mye finere og mer dynamisk uten kompressor hvis ampen er over et visst minimumsvolum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers synes jeg alle mine gitarer låter mye finere og mer dynamisk uten kompressor hvis ampen er over et visst minimumsvolum.

Et 'visst minimumsnivå' er når ampen får jobbet litt og begynner smått å komprimere naturlig?

Jeg er ikke noe fan av kompressorer som man ikke merker står på. Skal jeg ha kompressorer så skal det jammen meg moses. Kanskje derfor jeg egentlig har lyst på en streit Boss CS-kompressorer igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et 'visst minimumsnivå' er når ampen får jobbet litt og begynner smått å komprimere naturlig?

Jeg er ikke noe fan av kompressorer som man ikke merker står på. Skal jeg ha kompressorer så skal det jammen meg moses. Kanskje derfor jeg egentlig har lyst på en streit Boss CS-kompressorer igjen.

Ja, nettopp. Den naturlige komprimeringen er likevel ikke sammenlignbar med en pedalkompressor e.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at eg treng komp er pga eg speler i funkband. Der låter gitaren betre med litt komp.

Heime speler eg i grunn berre country-ish om dagen.

Da skal du høre hva flere enn meg har sagt tidligere i tråden. T-Rex Comp Nova. Det er en god kompressor, enkel og grei, farger ikke lyden nevneverdig, og er ikke veldig dyr. No-brainer der altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.