Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny gitar! Tyler L.A. Studio Classic


Captain Koala

Anbefalte innlegg

201321_Tyler3.JPG

Etter å ha vurdert å bestille meg en Tyler i 5 år kunne jeg forrige fredag valse fornøyd ut av Rodeløkka postkontor med en relativt stor pappeske i hendene mine. Jeg måtte ha fire-fem pustepauser før jeg omsider nådde trikkestoppet, og innså underveis at jeg kanskje burde spurt om å få pakke den ut på postkontoret, siden det var en gitar med kasse i pappesken.

Vel hjemme startet jeg å pakke ut etter en fem minutters Ibux-pause på sofaen. «Either you know or you don't», sto det på esken, og jeg flirte litt mens jeg tenkte over at folkene på Tyler faktisk har en kjempekul attitude. Jeg fikk etterhvert ut Tyler-kassen som hadde blitt nøye pakket inn. Jeg var litt redd for å åpne kassen. Kom jeg til å bli fornøyd? Var fargene riktige i forhold til hverandre? Jeg trosset frykten, og åpnet.

201321_Tyler2.JPG

Det noe kontroversielle hodet på gitaren er noe jeg har lært meg å elske. Første gangen jeg så det for mange herrens år siden rynket jeg på nesen, men etter hvert har det blitt et symbol på kvalitet. Charcoal Frost-finishen viste seg å være et bra valg. Den er dog vanskelig å fotografere, og ser kanskje litt grå ut her. I virkeligheten er den til tider litt blå-aktig.

201321_tyler4.JPG

201321_IMG_0100.JPG

Det er kort sagt den beste straten jeg har hatt.

Håndtverket er utrolig bra, og halsen ligger bra i hånda mi. Det er "standard 59"-profilen, som ser ut til å være populær. Noen ville kanskje sagt at den var for stor, men jeg liker størrelsen veldig godt, og digger at den ikke bærer preg av å være lakkert.

Jeg bestilte med Demeter midboost, noe jeg synes er fint på cleanlyd så langt. Den har sin egen "volum", den svarte knotten. Akkurat nå har jeg den såvidt på, type 5-10%. Liker ikke helt det den gjør med vrengen enda. Heldigvis kan jeg velge å ha den av eller på med den hvite knappen ved siden av pickupvelgeren.

Pickupene er 2 stk JTS5500 single coils, som låter slik en strat bør gjøre, og en «Super» med krom i bridge. «Super» er tøff, litt moderne, og relativt hot uten at det blir for mye.

En veldig balansert og fin gitar, som det føles bra å spille på. Jeg er kjempefornøyd!

201321_tyler5.JPG

Endret av Captain Koala
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lekkert! Likte finishen godt, og jeg er en sucker for fargematchet headstock på Fender-type gitarer. Pent!

Personlig synes jeg vel at cover på humbuckeren ikke ser så bra ut på strat, men det er jo en ytterst subjektiv mening, og egentlig totalt irrelevant (:

Gratulerer så meget!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.