Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Classic player - Classic series (fender)


ariaboss

Anbefalte innlegg

Et spørsmål til fendergutta. Er det noe særlig forskjell på byggekvaliteten på Fenders "classic player"-serie og "classic series"? Da snakker jeg byggekvalitet, ikke specs. Med byggekvalitet mener jeg: slipte bånd(uten skjegg), set-up fra fabrikk, kvalitet på treverk(vekt, resonans etc.), lakkjobb osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er Fender Usa- pickuper i CP, mer moderne specs som tykkere bånd og to-punkts trem. Ellers vil jeg tippe at kvalitet på treverk og slikt ikke er en faktor å diskutere når vi snakker om gitarer i den prisklassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50's CP har vel noen digge vintage locking tuners også hvis vi først snakker specs c: Grunnen til at jeg lurte er at jeg eier en classic 50's, og jeg prøvde en Classic player 50's på 4sound, og vel... Jeg merka ikke noen betydelig forskjell.

Jeg har liksom fått inntrykket fra folk rundtomkring at classic playeren er helt "holy grail"-serien fra mexico. For eksempel annonsen for CP 50's hos Vintagegitar.no(så mye fett der).

Btw. Jeg har Fender cs 69 pickup-set i min. (pluss at jeg kjøpte og prøvde den brukt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha eid flere gitarer fra begge seriene, både Strat og Tele, tør jeg påstå at CP serien er en god del bedre. Byggekvaliteten har vært veldig bra, og på de gitarene jeg har hatt innom heimen av de to nevnte seriene har treverket vært best på CP serien. På CS har treverket virket mykt (som i nærmest vått, dårlig tørket), og dette merket jeg da jeg bl.a. byttet stol på en Tele. Det var ikke mye hold i treverket da jeg satte i (de samme) skruene til den nye stolen for å si det sånn! Måtte fylle i med "fyrstikktreverk" i skruehullene for å få skruene til å sitte.

Selv om du sier at du ikke tenker på specs her, så må jeg bare si at CP seriens specs er utrolig bra kontra pris. Jeg har hatt 2-3 Strats og like mange Telecastere fra CP, og alle gitarene har vært minst på høyde med alt jeg i årenes løp har hatt av American Standard. Stratocasterne fra CP har faktisk vært bedre enn de US Standard jeg har hatt ;)

Endret av Byljer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres nesten ut som de bomma litt på kvalitetskontrollen på Classic series straten din. Jeg har ikke opplevd noe slikt med treverket på min c: Jeg løsnet plekterbrettet for å sjekke loddingen da jeg kjøpte den brukt med uoriginale pickups. Hadde ikke noen problemer med å skru det på plass ;)

Endret av ariaboss
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror vi kan si at man bør forvente kvalitetsforskjeller på begge modeller. Det er tross alt relativt rimelige gitarer vi snakker om her. Inntrykket mitt er likevel at CP-modellene virker hakket over, men det kan være at jeg foretrekker specs som flatere gripebrettradius, større bånd osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tror jeg vi har kommet fram til at kvaliteten er den samme med unntak av variasjoner fra fabrikk, og at forskjellige folk liker forskjellige gitarer på grunn av forskjellige spesifikasjoner. Har fått med meg at meningene om hvilken av de som er best varierer veldig.Takk for svar folkens c:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sånn generelt på både Fender og Gibson, store forskjeller mellom tilsynedlatende identiske gitarer.

Er vel et resultat av at de spyr ut gitarer og kvalitetskontrollen er deretter.. :)

Generelt så er vel moralen at du bør prøve før du kjøper, dette gjelder også CS, de varierer også.

En god strat er en god strat uavhengig av hva som står på headstocken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.