Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Squier vs Fender vs Custom Shop Blindtest!

anotherfx

Anbefalte innlegg

• Svar 62
  • Created
  • Siste svar

Eventuelt er de gira på å selge shitloads med Squiere. Han burde tatt den på klistremerket på plekterbrettet, egentlig begge gangene, om han ikke ville sett på det som juks da.

Men absolutt kul test, og med amp hadde det vært enda morsommere. Håper de gjør det i fremtiden, som de nevnte.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Eventuelt er de gira på å selge shitloads med Squiere. Han burde tatt den på klistremerket på plekterbrettet, egentlig begge gangene, om han ikke ville sett på det som juks da.

De nevnte jo spesifikt at de ikke skulle kjenne etter avslørende fysiske egenskaper. Å kjenne etter CV-klistremerket ville jo vært en dead giveaway, iallefall slik jeg tolket testen. :)

Jeg har tro på at CVen er en knallgod gitar, med tanke på den jeg eier. Nå er det ikke helt vitenskapelig, testen er jo ekstremt sårbar for Hawthorne-effekten, ymse systematiske bias og har ingen strukturert form for counterbalancing (slikt man gjerne må ha når man jobber med eksperiment design innad i grupper på tvers av kondisjoner/uavhengige variabler). :P

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Halsplatene er også forskjellige.

Kritikere av denne videoen mener å se at halsplata på den ene gitaren blir sjekket,

og at svaret etterpå bevisst er motsatt av den gitaren han da vet det er.

Er det mulig at disse gutta selger gitarer i stedet for å legge ut objektive tester på nettet?

Kan det være at smart markedsføring er reklame kamuflert som forbrukertest?

TV-Shop på Youtube?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joda. Men det burde jo være mulig å lage noe lignende her på forumet. Det man trenger er noen "telehuer", et rom, et videokamera, og noen billige og dyre telecastere. Med noe gaffatape og isopor er det jo ikke vanskelig å maskere vekk forskjeller, i hvert fall ikke så lenge de som deltar lover å ikke jukse med vilje.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.