Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Squier vs Fender vs Custom Shop Blindtest!


anotherfx

Anbefalte innlegg

Og dette mener du er tvilsomt fordi...?
Det han gjør med Epiphone gitaren på klippet har lite eller ingenting med sustain å gjøre.

Han sitter med en gitar og får feedback fra forsterkeren og er fra seg av begeistring over uendelig sustain.

I denne sammenhengen kan det f.eks. komme av av pickuppene i Epiphone gitaren er litt hottere, slik at de mikrofonene går i feedback fortere enn de andre de tester.

Eller det kan være dårligere pickupper som er mer mikrofoniske.

I hvertfall en helt meningsløs test hvor feedback fra hotte eller mikrofoniske pickupper blir brukt som et bevis på utrolig sustain i Epiphone gitarer.

Dette er ikke tester, dette er salgsvideoer for Anderton.

Å basere forståelsen sin om musikkutstyr ut i fra videoene til disse gutta er ikke lurt.

Hvis jeg ikke husker feil var det også en diskusjon om en video der disse to testa Gibson Les Pauler.

Den var også en høyst tvilsom video med en god del feilinformasjon.

Endret av GunnarpåMo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navnet som står på gitarer har selvfølgelig ikke noe å si, annet enn ryktet det spesifikke navn har. Dersom en Gibbo og en navneløs gitar er bygget på samme måte, av samme mann, med samme materialer, så skal det vel svært mye til for at den navnløse skal stå noe tilbake for for den det står "Gibson" på.

Personlig så er jeg merkehore, jeg liker at det står Fender, Gibson, ESP, Ibanez etc. på headstocken til gitarene mine. Jeg påstår imidlertid ikke at mindre kjente eller billigere merker står noe tilbake for disse, og dersom en Squier CV Strat slår spillefølelsen på Deluxen min, ja, da har jeg brukt en hel del mer penger enn jeg hadde trengt, men det var et valg jeg valgte å ta. Folk burde få lov til å ta det standpunktet de ønsker, hvis noen mener at en gitar det står et gitt navn på headstocken automatisk gjør den til en bedre gitar, så la de leve i uvisshet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er det flåsete og lite vitenskapelig, og gutta vet å si det sjøl.

Tror du misser poenget mitt. Dette er salgsvideoer. TV-Shop på YouTube.

Men noen tror på TV-Shop og noen tror på disse gutta.

Jeg tror på å teste det sjøl.

Teste sjøl har du selvsagt rett i. :)

Dog velger jeg heller å applaudere dem for å være en av få aktører, som offentlig og høylytt står for, over tid, at billigere produkter har potensiale til å slå dyrere produkter ned i støvlene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GunnarpåMo: Selv om det kanskje ikke er en helt korekt test, så er underholdningsverdien stor for min del. Synes det er utrolig morsomt og følge med på hva disse gutta finner på.

Skoggy: Er selv merkehore. Og det som har noe å si er jo at gitaren passer for DEG. Og at den gir deg en god følelse. Det har alt å si for hvor inspirert du blir. Jo mer inspirert, jo bedre spiller man. Sånn er det bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke den videoen taler i Andertons favør når det gjelder å selge billig utstyr. Det høres på ingen måte ut som en dyr rør-amp i mine ører. Jeg begynte med å spille gitar på Roland Cube 60 og vet at de kan låte helt ok til øving og lignende, men dersom man bruker tilsvarende mengde penger på en brukt røramp for man mye mer morro for pengene. Jeg synes rett ut at Cube er umotiverende å spille på og jeg synes videoen bærer preg av å høres ut som nettopp en Cube.

- Jeg er forøvrig ikke av typen som ikke kan fordra modellering eller transistor overhodet, jeg spiller på Avid Eleven Rack gjennom en billig transistor effekt-forsterker og trives godt med det.

Endret av Ibanez Prestige
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For all del, la fascister, nazister, rasister, antisemetister og homofobe lever i uvissheten om at deres hatobjekter er like mye "verdt" som mennesker også.

Virkelig? Det er sammenligningen du gjør? Vi diskuterer gitarer, dude, ikke diskriminering av folkegrupper basert på ideologi. Synes du skal skjerpe deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var før overbevist om at billig kunne være like bra som dyrt. Synet mitt er at det en og annen gang skjer, men at hovedregelen er at man får det man betaler for.

Ndg testen så reagerte jeg på det samme som GPM. De burde testet f.eks en halvtone lavere for å vise at det bare var mikrofonisk feedback.

Om Epiphone er bedre enn Gibson, så burde jo Gibson bare bytta navn med Epiphone.

Hørte forsterkertesten på bærbar, så kan ikke uttale meg så mye om den annet enn at det låt bra.

Lyden oppleves også annerledes for den som spiller enn den som hører på, så det er et element som ikke avdekkes så godt med slike tester uansett.

Endret av Brekkvasselven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teste sjøl har du selvsagt rett i. :)

Dog velger jeg heller å applaudere dem for å være en av få aktører, som offentlig og høylytt står for, over tid, at billigere produkter har potensiale til å slå dyrere produkter ned i støvlene.

Det finns mange bra billigprodukter, og jeg har testa en god del av dem.

Men som regel får du det du har betalt for.

Det du betaler ekstra for at det skal stå f.eks. Gibson eller Fender på headstocken,

får du tilbake hvis du skal selge gitaren.

Hvis gitaren er en stayer du aldri skal kvitte deg med,

så får du nok en god del mer gitar for pengene hvis du velger andre merker.

Hovedgrunnen til at alle merkevarer ønsker å ta del i billigsegmentet er at det er der salgsvolumet er å hente.

Antagelig tjener de inn mye mer penger på å selge billige el-gitarer til guttunger som kanskje skal begynne å spille gitar,

enn det de tjener på å selge Custom Shop gitarer til utøvende musikere.

Så spørsmålet er om du tror at disse gutta hjelper oss til å velge billigere varer

fordi de ønsker å være snille mot oss som er forbrukere av gitarutstyr,

eller om de hjelper Anderton til å selge mer i billigsegmentet hvor det store salgsvolumet og pengene ligger.

Jeg vet hva jeg tror..........

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virkelig? Det er sammenligningen du gjør? Vi diskuterer gitarer, dude, ikke diskriminering av folkegrupper basert på ideologi. Synes du skal skjerpe deg.

Fantastisk, rett og slett fantastisk.

Det var en referanse til å gjøre seg opp en mening basert på et merke, istedenfor innholdet (dårlig ord, men mest passende).

Det er alltid noen som ikke klarer å lese mellom linjene om man setter noe på spissen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.