Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Helt ny på gitar, hjelp ?


DahPain

Anbefalte innlegg

Ahh, dere gjør det så forbanna vanskelig :P Jeg skjønner ikke helt greia med den squieren, jeg synes de ser stygge ut, sorry ass :P Jeg liker virkelig denne Ibanezen, greit jeg skal la være å kjøpe den hvis det er en god grunn til å ikke kjøpe den, men det er vell så og si det jeg er ute etter, og å kjøpe en fender som jeg ikke en gang liker utseende av, pluss at om jeg etter en måneds tid bestemmer meg for å prøve på f.eks enter sandman eller noe lignende, er det vell en grei fordel om jeg sitter med humbuckere.. Om jeg ikke får like mye tilbake om jeg selger Ibanezen i forhold til Fenderen, så går det greit for meg, når vi ikke snakker om så alt for mye penger uansett.

Endret av DahPain
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke vi som gjør det vanskelig for deg, det er du. Og du har også fått mange innspill på at du bør kjøpe en gitar du liker. Punktum. CV var bare et godt forslag. Liker du dem ikke så kjøper du noe annet. Samma hva.

Bare forsøk å finne en som ikke har FR / Trem / Vibarm, kjøp en med fast stol. Poengene her nå er at du kan ikke utforske dette til eksakt vitenskap for deg sjøl, for det ser garantert annerledes ut med dine øyne om kort tid.

Og nå har du fått så mye info du bare trenger til å begynne med. Kjøpe ei øks og en POD å begynn å spell, så skjønner du mer og mer etterhvert. Ikke minst hvis du da følger med på forumet her på ting som interesserer deg.

Kjøyr !! Nå !! You are cleared for takeoff. Go. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du klarer å spille Enter Sandman uten humbuckere ass.

Hehe ja, går jo på akkustisk også men blir nok best med humbuckere? Mange som sier at Ibanez Infinity (De på 321EX-en) er total shit, føler egentlig det ale sier er at en fender er kun det eneste sikre kjøpet, hehe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ja, går jo på akkustisk også men blir nok best med humbuckere? Mange som sier at Ibanez Infinity (De på 321EX-en) er total shit, føler egentlig det ale sier er at en fender er kun det eneste sikre kjøpet, hehe :P

Fender er langt fra det eneste sikre kjøpet. Ibanez er sikkert like bra i den prisklassen. Det som er viktig for deg, er at du får en gitar som er god å spille på. Ønsker du en gitar med humbucker, javel, kjøp en med humbucker. Vær likevel klar over at gitarer i den prisklassen ikke har verdens beste pickuper og elektronikk, uavhengig av humbucker eller singlecoil. Det vil uansett ikke ha mye å si for deg i startfasen, sånn sett. Kjøp en gitar som du liker både spillemessig og utseendemessig. Likegyldig, egentlig, hva som får deg motivert til å spille. Bare du motiveres til å spille. Det er det viktigste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke helt problemet ditt. Rett og slett hvordan du tror det med gitarer fungerer. Jeg har så mange gitarer at jeg ikke er helt sikker på hvor mange, men det er over 40 forskjellige instrumenter.

Det jeg vet, er at jeg kan spille "enter Sandman" på alle sammen. En elgitar er ikke laget slik at den bare kan spille et begrenset antall sanger, eller at det å gjøre "noe" på en bestemt type gitar blir feil. Kjøp deg en gitar du synes er kul, med fast stol, til en pris du kan leve med, gjerne rundt 4 k, så er jobben gjort. Da har du en OK gitar som du kan kose deg med lenge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, problemet mitt er at jeg har null peiling, har 4 forskjellige påvirkninger som alle (unntatt) dere sier imot meg :P

Beklager at det har vært så mye spørsmål, kan gjete meg til at jeg er den mest masete på dette forumet, i historien :D

Så på denne i og med at den har blitt lit mer rost for bedre pickuper.. (Ibanez RGA-42, den har humbuckere, fast stol osv alt det shittet)

Når det gjelder kjøping på nettet, er det gitarhuset.no eller norskmusikk.net det går i?

Endret av DahPain
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper du på Internett er det stort sett bruktmarkedet som gjelder (IMO). Skal du kjøpe fra butikk ville jeg gjort det hos en lokal forhandler. Greit nok at du kanskje må spa opp noen ekstra lapper, men det får du igjen siden.

Snakker du da i forhold til reklamasjon, for jeg kommer ikke til å trenge hjelp av de i kassen til å stille inn ditt og datt, det kan jeg få noen andre til å gjøre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordelen ved å handle fra en nettbutikk er at da har du rettigheter i Lov om Angrerett. Det betyr at du kan returnere gitaren dersom du ikke er fornøyd. Det behøver ikke være noe galt med den, du behøver ikke å oppgi hvorfor du returnerer varen, du bare sender den tilbake. Når du kjøper på nett, så plikter leverandøren å legge ved informasjon om angreretten, samt et skjema du skal fylle ut og legge ved når du returnerer. Du må riktignok betale retur-frakt, så det koster deg kr. 170,- å returnere en gitar. Men det er ikke mye, hvis det viser seg at du har kjøpt en gitar som du ikke blir fornøyd med. Denne retten har du ikke dersom du kjøper en gitar over disk i en forretning.

Det optimale er dog å finne ut hva du vil ha, og kjøpe en pent brukt gitar. Det er nå engang slik at en gitar som koster 6k ny, har en tendens til å være et bedre instrument enn en som koster 3k.

Det er greit at du er usikker, og fyrer mange spørsmål. Men du har nå fått så mye info at det ikke burde være noe problem å bestemme seg. Alle disse nye småtingene du spør om, det er ikke avgjørende for hva du skal kjøpe. Og forskjell i lyd fra den ene til den andre bøkkeren, det er kun av akademisk interesse for deg nå. Det har absolutt null betydning, det er ikke noe å bruke en eneste kalori på. Samme med problemstillingen SC / HB, det har nada å si for deg nå. Glem hele greia. Bare finn deg ei fjøl med fast bro, som du liker å se på, og begynn å spille. Du blir ikke gitarist av å fortsette å fóre din egen beslutningsvegring, du ender i verste fall bare opp som forumpasient.

Få ut fingern, bestem deg for form og farge, og kjøp deg en gitar.

Den Ibanezen til Jonta f.eks. Kul gitar. Fast bro, bøkkere, og hardcase. Mye for penga, og du kommer til å få igjen omtrent det samme når du engang skal selge den, hvis ikke du har herpa'n.

Dette er innlegg nr 148. Nå må det vel være bra....

B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

<blockquote class='ipsBlockquote'data-author="DahPain" data-cid="613276" data-time="1357777787" data-date="I dag, 01:29"><p>

Snakker du da i forhold til reklamasjon, for jeg kommer ikke til å trenge hjelp av de i kassen til å stille inn ditt og datt, det kan jeg få noen andre til å gjøre..</p></blockquote>

Jeg snakker i forhold til det faktum at det er greit å ha en relasjon til lokale foretninger. Det kommer du til å få igjen for senere. Dvs gode priser på pedaler, strenger og plekter så lenge du bor der du bor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

  • Siste aktive tråder

    • Dette ble omsider greit, bestefars gamle (1958?) Höfner 455/S. Fikk lima halsen i vinter, har fått på ei midlertidig bridge, og den er rett i halsen og lettspilt. 010 Flatwoundstrenger. Venter nå på en 1956-modell floating pickup fra de britiske øyer, en 1505 GR med volumkontroll som spikres fast i gripebrettet. Plekterbrettet er også britisk og kosta sitt, men ble pent. Prøver å få tak på en bridge som ser ut som den originale, men det er lengre mellom de. Denne bridgen var dog lett å intonere, da det er bånd-biter som sitter i smale spor, og de kan tas løs og flyttes.
    • Hei, Jeg har ett Line 6 Relay G50 system men har klart å miste senderen. Line 6 TBP12 Noen som har en de vil kvitte seg med?
    • Men blir det ikke moms, toll, osv på dette da?
    • Sjekk https://www.stringsandbeyond.com/  Pass på frakten, før du avgjør om det lønner seg. De har iblant kampanjer på fri frakt world wide, som er verdt å få med seg. Da har jeg pleid å bestille 20-30 sett med forskjellige merker til gitarene mine.  For ordens skyld, jeg kjøper det meste lokalt hvis jeg kan - men akkurat strenger er betydelige summer å spare på når man har en gitar eller to "for mye".
    • Hvor kjøper folk Elixir gitarstrenger i disse dager? 
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.