Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Helt ny på gitar, hjelp ?


DahPain

Anbefalte innlegg

Dra til en sjappe, prøv masse gitarer og kjøp den du liker fra den sjappa. Det er INGEN ulemper ved å innlede et godt kundeforhold til en «fysisk» butikk! Jeg har et godt forhold til begge sjappene her i byen siden jeg har handla mye der, og jeg får alltid rabatter. Nå sist fikk jeg en tusenlapp avslag på en kassegitar som opprinnelig koster 4k. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dra til en sjappe, prøv masse gitarer og kjøp den du liker fra den sjappa. Det er INGEN ulemper ved å innlede et godt kundeforhold til en «fysisk» butikk! Jeg har et godt forhold til begge sjappene her i byen siden jeg har handla mye der, og jeg får alltid rabatter. Nå sist fikk jeg en tusenlapp avslag på en kassegitar som opprinnelig koster 4k. :)

Er forsåvidt helt enig i dette. Alltid fruktbart å opparbeide en god kunderelasjon. Når det er sagt, så er jo også alle norske nettbutikker "fysiske" butikker, med folk ombord, som man kan kommunisere med ... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dra til en sjappe, prøv masse gitarer og kjøp den du liker fra den sjappa. Det er INGEN ulemper ved å innlede et godt kundeforhold til en «fysisk» butikk! Jeg har et godt forhold til begge sjappene her i byen siden jeg har handla mye der, og jeg får alltid rabatter. Nå sist fikk jeg en tusenlapp avslag på en kassegitar som opprinnelig koster 4k. :)

Jeg får også avslag på ting jeg kjøper i musikkbutikken jeg har pleid å kjøpe utstyr i.

Siste gitaren jeg kjøpte kosten egentlig 7000 men fikk den for 5000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får også avslag på ting jeg kjøper i musikkbutikken jeg har pleid å kjøpe utstyr i.

Siste gitaren jeg kjøpte kosten egentlig 7000 men fikk den for 5000

Veldig godt poeng. I tillegg har en del butikker en bruktseksjon der man faktisk kan ha litt rom for å prute. En annen måte å gjøre en god deal på er å kjøpe gitar og forsterker sammen. Be om en pakkepris.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare pass på at du får en modelleringsforsterker (altså en forsterker med forsterkersimuleringer), og ikke en av de typiske analoge nybegynnerforsterkerne uten simuleringer da disse som oftest låter totalt ræv, spesielt på vreng som antakeligvis er det du kommer til å bruke mest da metall er hovedsjanger.

Du er tipset om Fender Mustang som er et kjempetips, men om du får et tilbud sammen med en Roland Cube, Peavey Vypyr eller Line6 Spider så er ikke de å forakte heller, da disse også låter helt strålende som øvingsforsterkere. (Har tilogmed brukt Peavey Vypyren min mikket opp på bandøvinger, og det funket helt fint)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=39135038 Denne karen selger både Scechter gitaren du så på tidligere i tråden og en veldig, veldig kurant Roland fortsterker for i overkant av 2 lapper. Det skal være mer enn nok futt i den ampen til at du kan jamme med kompisen din. Tror ikke man kan få mer gitar og amp for totusenkroner enn det som tilbys i den pakka. Som nybegynner trenger du heller ikke å bekymre deg over humbucker-singlecoil problematikken siden du ikke vil merke noen nevneverdig forskjell. Det viktigste er du finner en gitar du syns ser fet ut og som du liker å holde i.

Akkurat som med din første gitar vil du etter et par år bytte ut forsterkeren også, og hvis du begynner å spille i band vil dere også mest sannsynligvis øve i et lokale som allerede har gode forsterkere. Det er viktig å ikke overtenke alt når du skal kjøpe ditt første instrument, det viktigste er at du får tak i noe og begynner å spille. Det er det som gjør deg til en god gitarist ikke hvor lang tid du bruker på å tenke gjennom hvilket utstyr du skal ha. På tiden som har gått siden du startet denne tråden kunne du allerede ha spilt dine første enkle metallriff.

Edit: Husk og takk meg på debutplata.

Endret av SondreSoll
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

  • Siste aktive tråder

    • Jeg har en Peavey Valveking røramp. men plutselig virker ingen knapper, hverken volum eller tone kontroller. Men det er fortsatt lyd i den? Hva er feil? noen tips fra dere mottaes med takk. mvh Jan .  
    • Dette ble omsider greit, bestefars gamle (1958?) Höfner 455/S. Fikk lima halsen i vinter, har fått på ei midlertidig bridge, og den er rett i halsen og lettspilt. 010 Flatwoundstrenger. Venter nå på en 1956-modell floating pickup fra de britiske øyer, en 1505 GR med volumkontroll som spikres fast i gripebrettet. Plekterbrettet er også britisk og kosta sitt, men ble pent. Prøver å få tak på en bridge som ser ut som den originale, men det er lengre mellom de. Denne bridgen var dog lett å intonere, da det er bånd-biter som sitter i smale spor, og de kan tas løs og flyttes.
    • Hei, Jeg har ett Line 6 Relay G50 system men har klart å miste senderen. Line 6 TBP12 Noen som har en de vil kvitte seg med?
    • Men blir det ikke moms, toll, osv på dette da?
    • Sjekk https://www.stringsandbeyond.com/  Pass på frakten, før du avgjør om det lønner seg. De har iblant kampanjer på fri frakt world wide, som er verdt å få med seg. Da har jeg pleid å bestille 20-30 sett med forskjellige merker til gitarene mine.  For ordens skyld, jeg kjøper det meste lokalt hvis jeg kan - men akkurat strenger er betydelige summer å spare på når man har en gitar eller to "for mye".
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.