Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Helt ny på gitar, hjelp ?


DahPain

Anbefalte innlegg

Hehe, takk for hjelpen, jeg vet at det er mange metal-gitarister som spiller på gibson les paul, men jeg snakket da litt mer om looken. Looken på Fenderen er som gode gamle 80 tallet føler jeg, da det var gullalderen for metal..

Jonta, jeg kommer nok til å kjøpe en helt ny gitar, for da er jeg helt sikker på at det er godt "kjøp", en venn av meg fikk nettopp en elektrisk gitar, og den var da ikke dårlig den, uansett om jeg regner med min blir bedre. Jeg føler ikke jeg trenger å kjøpe en brukt gitar for å få MAKSIMALT ut av pengene, for jeg er 15 år, og vil da at gitaren kan se biff ut, og uten at det er riper i den, men takk for svar :)

Gage, hehe enig der, du kan spille riffene, tonene og melodiene, men det høres langt ifra det samme som med en elektrisk..

Men er det noen her som kan si noe om denne gitaren, plis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Jacksonen er nok en typisk rimelig metal-gitar. Jackson er et internasjonalt kjent merke som lenge har levert denne typen gitarer i det rimelige prissegmentet i en årrekke.

Her er noen bruker-reviews:

http://www.ultimate-guitar.com/reviews/electric_guitars/jackson/js30dkt_dinky_hardtail/index.html

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og jeg synes den fikk ganske bra der, bedre enn den Schecteren jeg har hatt lyst på :S Er Schecter Omen 6 et mer sikkert kjøp enn Jacksonen?
Vet ikke. For meg blir det kun snakk om magefølelse, og jeg liker Schecteren best. Mye på grunn av at jeg ikke synes headstocken til Jacksonen er noe fin. Men det blir jo smak og behag.

For å være ærlig: Jeg tror det er vanskelig å hevde at den ene er entydig bedre enn den andre. Begge er greie gitarer i prisklassen. Velg den du liker ut fra din egen magefølelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jonta, jeg kommer nok til å kjøpe en helt ny gitar, for da er jeg helt sikker på at det er godt "kjøp", en venn av meg fikk nettopp en elektrisk gitar, og den var da ikke dårlig den, uansett om jeg regner med min blir bedre. Jeg føler ikke jeg trenger å kjøpe en brukt gitar for å få MAKSIMALT ut av pengene, for jeg er 15 år, og vil da at gitaren kan se biff ut, og uten at det er riper i den, men takk for svar :)

Det er ikke en bruktbil du kjøper, men en brukt gitar. Det er noe helt annet. Det er stor sansynlighet for at en bruktgitar har vært innom en gitarreperaør og fått en bedre sluttfinish. Det har ingen nye billiggitarer gitarer fått.

Det har vært kjøpefest i landet de siste 20 åra, de fleste gitarer ligger bare i skapet, bruktmarkedet renner over, du kan prute som du vil. Etter du har pakket opp Ohmen 6'n din er du heldig om du får 1500,- får den. "Bor du sentralt" så ta med en kompis som har litt peil og se og prøv.

Blir du aktiv på spelliga, går det ikke lange tia før EMG mic'er, eller noe tilsvarende, er viktigere for deg enn at gitaren er ripefri (men da er det kanskje ESP du ønsker og ikke billigvarianten LTD ;)

Ellers, utseende, er jo Schecter'n helt konge. Her har du en brukt i Askim: http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=39023311&kwUnica=schecter

Kan sikkert prutes, så kan du bruke tusenlappen du sparer på et sett brukte EMG ;o)

Endret av jonta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir du aktiv på spelliga, går det ikke lange tia før EMG mic'er, eller noe tilsvarende, er viktigere for deg enn at gitaren er ripefri (men da er det kanskje ESP du ønsker og ikke billigvarianten LTD ;)

Skjønner ikke denne EMG-greia. De låter jo bare grøt. Takke meg til en fet, metallisk singlecoil. :P

Endret av toralfsan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra lyd, også clean, de booster preamp litt, støyfrie, kan bruke "så lang og dårlig kabel du vil". Men mye annet er også glimrende selvførgelig, bortsett fra de som er orginalmonterte på de fleste billiggitarer.

Endret av jonta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo, jeg skal ut med en som har peiling idag, på 4sound, vi får sikkert snakket en del om alt dette her, og hvis du virkelig sparer så mye, så kan han sikkert hjelpe meg med å få en god brukt en, vi får se hvordan det går, kanskje sitter jeg med en gitar i hånden når jeg er tilbake :)

Ha en fin dag :D

EDIT: Må ha humbucker, singlecoil blir for mye forstyrrelser, og jeg har fullstappet kjeller med 2000w med elektrisk utstyr.

Endret av DahPain
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurder seriøst den LTD Viperen som ble referert til på side 3. Dette er knallgode gitarer, og når den i tillegg kommer fra et medlem på GN, er du garantert et knallkjøp! Med den har du en gitar som varer også. Med andre ord: det tar sannsynligvis lenger tid før du vokser fra den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du er på 400-serien til LTD og oppover, så får du faktisk ganske så gode gitarer til prisen hvis du handler brukt. :) Jeg betalt ca 3500kr for min Schecter ATX Blackjack. Bedre metaløks til under 10k, skal du lete etter.

Så jeg ville absolutt kjøpt brukt i den prisklassen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du er på 400-serien til LTD og oppover, så får du faktisk ganske så gode gitarer til prisen hvis du handler brukt. :) Jeg betalt ca 3500kr for min Schecter ATX Blackjack. Bedre metaløks til under 10k, skal du lete etter.

Så jeg ville absolutt kjøpt brukt i den prisklassen :)

3500.- høres veldig billig ut, er ikke Blackjack samme prisklasse som Hellraser'n?

Tar jeg ikke helt feil koster en ny ltd-400 ettellerannet 8-9 tusen dvs. du får den på "tilbud" til 5-7 tusen........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med all respekt: Gilmour er ikke akkurat primært noen metal-gitarist, og trådstarter har vel sagt at metal er et mål med spillingen.

Når det er sagt: Jeg har selv en (litt ustandard) Telecaster, og med en riktig justert metal-pedal (f.eks. en av disse:

) inn i en helt vanlig, liten Fender Super Champ XD, så låter passive single coils metal også, ihvertfall for husbruk... Men jeg holder fortsatt fast på at high output humbuckers og aktive pickups gjør det lettere å drive amper inn i metal-land. Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.