Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Beste gitarist gjennom tidene?


schpangen

Anbefalte innlegg

  • Svar 144
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Men jeg syns ikke det er så knalltøft når han ser ut til å skulle løpe om kapp med seg selv hele tiden.

Husk at du er en aldrende mann, du liker strat, har trolig eid flere par Adidas enn Fila. Det ligger ikke i din natur å bli sjarmert av denne typen spilling, sett bort fra det rent musikale i det. Image is everything, less is boring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vill påstå at Steve Vai er en av de beste gitaristen, men det spørs jo va du legger i "best", jeg tror personlig at det er umulig å kåre den beste gitaristen. Du kan kansje kåre den beste innen forskjellige sjangere. Steve Vai viser at han er en veldig kreativ og nyskapende giatrist, det liker vi, personlig liker jeg veldig godt den nyeste cden Real Illusions: Reflections :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg sa da jeg startet denne tråden, så er det umulkig å si hvem som er best. Men det er jo likevell artig å diskutere det, bare for å si sin mening! Eller....?

...så egentlig er spørsmålet du mente å spørre: 'Hvem er din yndlingsgitarist?'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er jo viktig av meg å forstå at dette handler bare om meg og ikke noe som helst om Govan eller musikken han spiller.

Kommer du noen gang til å poste noe interessant, Euphor? Jeg funderer på om jeg skal utvikle et score-system for phpBB, så jeg slipper å se dette pjattet ditt.

Ja, gjør det. Godt å se at du kan være like generaliserende som meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsåvidt, så er vel det det mest logiske....Det går jo ikke ant å kåre verdens beste gitarist... Det sitter sikkert et par bondeknøler i sumpene i florida som er noen jævler på banjo og gitar som ingen vet om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsåvidt, så er vel det det mest logiske....Det går jo ikke ant å kåre verdens beste gitarist... Det sitter sikkert et par bondeknøler i sumpene i florida som er noen jævler på banjo og gitar som ingen vet om.

hehe.. Screeeaaaam like a pig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne thread'en er meningsløs. Alle kommer til å nevne sin egen favorittgitarist, med svært lite hensyn til hvorvidt denne personen faktisk er 'best' eller ei. Var Jimi Hendrix bedre på gitar enn Guthrie Govan? Nei. Kunne Jimmy Page eller Eric Clapton klart seg i to sekunder i en jam med Allan Holdsworth? Kan Slash på noen måte måle seg med Bumblefoot? Absolutt ikke. Likevel er det opplagt hvilke navn som kommer til å dominere denne listen...

Personlig tror jeg ikke det finnes mange gitarister her i verden som i det hele tatt kan komme i nærheten av Guthrie Govan. Mannen kan spille i enhver musikkstil, og har en improvisasjonsevne og teknikk som er helt umenneskelig. Allan Holdsworth spiller i et litt snevrere valg av sjangre, men kompenserer for dette ved å improvisere på et nivå helt fremmed for andre gitarister. Akkordrekkene han begir seg utpå i soloene sine ville skremt vannet av de fleste drevne jazzmusikere, og det han spiller i sine improvisasjoner er nok til å skremme leddgikt på selv de mest fingerferdige shreddere. Nok et navn verdt å nevne er Ron Thal (Bumblefoot). Hans bruk av båndløs gitar, fingerbøll og andre kuriositeter er ikke alt som gjør ham til den vanvittig dyktige gitaristen han er - han har umenneskelig god og allsidig teknikk, musikalsk kreativitet i bøtter og spann, samt en evne til å spille så godt som hver eneste sang i musikkens historie.

Er såklart enig. Men det er litt morsomt likevel med slike tråder, synes jeg. Visste ikke at Guthrie Gowan var så rå, jeg. Har bare sett han i forskjellige gitarblader, som instruktør. Holdsworth er et svin, så god er han. :P

http://tonemerchants.com/Guthrie_Govan_Clips.htm

La disse klippene forandre livet ditt.

Meget bra! Må si jeg ikke har sett altfor mye til denne fyren, selv om jeg har hørt om han. Er faktisk litt enig med nettrom når det gjelder bruk av ronk, og en annen ting jeg ikke likte er vibratoen hans. Den var grusom!

Unnskyld meg asså, men den var ingenting å samle på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.