Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Beste gitarist gjennom tidene?


schpangen

Anbefalte innlegg

skule gjerne likt og se vai ha halvparten så mye feeling som jimmy page.

vai er bedre tekninsk, men er mer som en robot eller maskin.

Selv om han igjen har 100 ganger mer feeling en f.eks. Michael angelo.

tråden burde heter "hvem er din favoritt gitarist", for folk blir aldri enige uansett.

feeling gjør deg da ikke til noen bedre gitarist??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 144
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

skule gjerne likt og se vai ha halvparten så mye feeling som jimmy page.

vai er bedre tekninsk, men er mer som en robot eller maskin.

Sånne utsagn får meg til å tro at dette bare er klisjéer du er blitt matet med av dagens gitarkultur. 'Spille fort = uten feeling, spille langsomt med masse bending og slurv = masse feeling.' Hva baserer du slik svada på, egentlig?

Jeg er ingen stor Vai-fan, av diverse grunner, men ikke sjangs i helvete om Vai mangler feeling! Nå skal jeg riktig nok være flink debattant og definere 'feeling', før jeg blir arrestert på dette punktet: Uttrykksfull bruk av forsiringer, vibrato, dynamikk, etc.

Det finnes mange gitar-'flinkiser' du kan anklage for mangel på feeling, men Vai? Get real--om ikke annet, spiller han til tider med for mye feeling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å argumentere sånn er i hele tatt jævla idiotisk. Man liker det man liker, enkelt og greit.

Selvsagt, men bare når det gjelder subjektive aspekter. En står fritt til å mislike Frank Gambale alt en vil, men å si at han f. eks. har dårlig teknikk, og motstride et etablert faktum--det at han faktisk har helt syk teknikk--er ren vanvidd. Likeledes står en fritt til å mislike Eddie Van Halen alt en vil, men ikke til å påstå at han ikke hadde musikkhistorisk relevans. Skjønner du hva jeg mener?

Nå er jo 'feeling' et litt mer nyansert begrep, men likevel har vi jo alle en viss pekepinn om hva de fleste gitarister mener med det, og det blir derfor rett og slett absurd å anklage Vai for mangler her, særlig når det kontrasterende elementet er Jimmy Page...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt, men bare når det gjelder subjektive aspekter. En står fritt til å mislike Frank Gambale alt en vil, men å si at han f. eks. har dårlig teknikk, og motstride et etablert faktum--det at han faktisk har helt syk teknikk--er ren vanvidd. Likeledes står en fritt til å mislike Eddie Van Halen alt en vil, men ikke til å påstå at han ikke hadde musikkhistorisk relevans. Skjønner du hva jeg mener?

Nå er jo 'feeling' et litt mer nyansert begrep, men likevel har vi jo alle en viss pekepinn om hva de fleste gitarister mener med det, og det blir derfor rett og slett absurd å anklage Vai for mangler her, særlig når det kontrasterende elementet er Jimmy Page...

Skjønner hva du mener og er helt enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne utsagn får meg til å tro at dette bare er klisjéer du er blitt matet med av dagens gitarkultur. 'Spille fort = uten feeling, spille langsomt med masse bending og slurv = masse feeling.' Hva baserer du slik svada på, egentlig?

Jeg er ingen stor Vai-fan, av diverse grunner, men ikke sjangs i helvete om Vai mangler feeling! Nå skal jeg riktig nok være flink debattant og definere 'feeling', før jeg blir arrestert på dette punktet: Uttrykksfull bruk av forsiringer, vibrato, dynamikk, etc.

Det finnes mange gitar-'flinkiser' du kan anklage for mangel på feeling, men Vai? Get real--om ikke annet, spiller han til tider med for mye feeling.

Sier ikke at steve vai ikke har feeling.

Det har han, mer en hva mange av disse spille fort folka har.(fant ingen bedere måte og forklare på)

Men Jimmy page er og blir en spiller som gjerne er litt slurvete (særlig i heroin rus :) )

men dåg får det meste han spiller til å høre helt fantastisk ut. Dette er ikke inntryket jeg har av vai.

jeg utaller nå selvsakt min subjektive meninger og dere er sikkert uenig i hva jeg sier.

Men uansett så vil jeg synes as Steve vai suger hestepung i forhold til Jimmy Page.

Hoved problemet mitt med mange raske gitarspillere er at de ofte høres helt jævlige ut.

Det er akkuratt som om de deller samme forferdelige 80-talls high gain lyd.

blir nesten litt kvalm når jeg hører den. Her er Michael Angelo værst,

Som uansett hva han spiller på høres helt likt ut. :wacko:

Men igjen Det fins alltid unntak, fra ALLE regler. Så please ikke dra fram noe obskure syke jazz-fusion gitarister. :D Jeg hører ikke noe særlig på sånn musikk uansett, så jeg har ikke så mange meninger om det.

Endret av Stargazer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier ikke at steve vai ikke har feeling.

Det har han, mer en hva mange av disse spille fort folka har.(fant ingen bedere måte og forklare på)

Men Jimmy page er og blir en spiller som gjerne er litt slurvete (særlig i heroin rus :) )

men dåg får det meste han spiller til å høre helt fantastisk ut. Dette er ikke inntryket jeg har av vai.

jeg utaller nå selvsakt min subjektive meninger og dere er sikkert uenig i hva jeg sier.

Men uansett så vil jeg synes as Steve vai suger hestepung i forhold til Jimmy Page.

Hoved problemet mitt med mange raske gitarspillere er at de ofte høres helt jævlige ut.

Det er akkuratt som om de deller samme forferdelige 80-talls high gain lyd.

blir nesten litt kvalm når jeg hører den. Her er Michael Angelo værst,

Som uansett hva han spiller på høres helt likt ut. :wacko:

Men igjen Det fins alltid unntak, fra ALLE regler. Så please ikke dra fram noe obskure syke jazz-fusion gitarister. :D Jeg hører ikke noe særlig på sånn musikk uansett, så jeg har ikke så mange meninger om det.

So basically... Steve Vai må begynne med heroin? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.