Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Beste gitarist gjennom tidene?


schpangen

Anbefalte innlegg

  • Svar 144
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Sier ikke at steve vai ikke har feeling.

Det har han, mer en hva mange av disse spille fort folka har.(fant ingen bedere måte og forklare på)

Men Jimmy page er og blir en spiller som gjerne er litt slurvete (særlig i heroin rus :) )

men dåg får det meste han spiller til å høre helt fantastisk ut. Dette er ikke inntryket jeg har av vai.

jeg utaller nå selvsakt min subjektive meninger og dere er sikkert uenig i hva jeg sier.

Men uansett så vil jeg synes as Steve vai suger hestepung i forhold til Jimmy Page.

Jeg er helt enig i alt, bortsett fra det der med 'feeling'.
Hoved problemet mitt med mange raske gitarspillere er at de ofte høres helt jævlige ut.

Det er akkuratt som om de deller samme forferdelige 80-talls high gain lyd.

jpout10_.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri skjønt dette med jimmy page. Tar jeg i hvis jeg sier at han suger? ja jeg gjør nok det, men dere skjønner tegninga.

Hvem er min favorittgitarist? tja vet ikke, har egentlig ingen favoritter. Kan nevne noen jeg liker:

Pat martino

Scott Henderson

Innen "shred", må det jo bli andy timmons, selvom han ikke er spesielt typisk "shredder".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lejs: Jo det gjør det. For om man legger følelser i det man spiller blir folk fortere rørt av det man spiller og dermed synes de det er mye bedre. Om du skjønner tegninga.

Yngtchie: Håper du egentlig tulla så jeg slipper å drite meg ut med dette svaret. Jaja. Man spiller med følelse. Ok?

JsBach: Jeg har heller ikke skjønt dette med Page. Liker ikke lyden hans heller ikke spille stilen hans. Jeg har prøvd å fått meg til å like han og Led Zepplin flere ganger, men jeg får det bare ikke til. Han imponerer meg ikke en plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holdt Sunde på da Jimi levde da? Tviler, selv om Sunde er gammel så tviler jeg. Men det kan jo hende.

Hmm, kanskje jeg bare drømte det... :unsure:

Men seriøst, så er vel dette en typisk vandrehistorie, der man setter inn sin egen favoritt-litt-obskure-gitarist inn i utsagnet "Clapton/Hendrix sa at [...] egentlig er verdens beste gitarist og ikke Clapton/Hendrix selv". På Snopes, så er det forresten Phil Keaggy som har fått æren, ikke Øystein Sunde.

Hendrix og Keaggy

Endret av windofpain
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JsBach: Jeg har heller ikke skjønt dette med Page. Liker ikke lyden hans heller ikke spille stilen hans. Jeg har prøvd å fått meg til å like han og Led Zepplin flere ganger, men jeg får det bare ikke til. Han imponerer meg ikke en plass.

godt, trodde jeg var den eneste. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig i alt, bortsett fra det der med 'feeling'.

uff for et fælt bilde

11236P.jpg

her er et bedere og nyere.

Nei. Hvordan spiller man egentlig med følelse? Alle prater om å spille med 'feeling', 'sjel', alt det der, men ingen klarer å definere det.

må man definere alt?

musikk har mye med følelser og gjøre, det er det man faktisk utrykker som oftest gjenom musikk.

de som bare står og spiller som maskiner som f.eks. michael angelo er (værtfall for meg)

kjedelig og meningsløse og høre på. Det er når du synes det du hører på, utrykker noe ektefølt, noe de og du synes er viktig. Feeling er som mange ting veldig subjektift.

Men vis du aldri har hørt musikk som virkelig rører noe ved deg emesjonelt, så synes jeg synd på deg.

Jeg syntes at det og bli imponert har så litte med viktige følelser og gjøre, men det er der det subjektive kommer inn.

Endret av Stargazer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

må man definere alt?

musikk har mye med følelser og gjøre, det er det man faktisk utrykker som oftest gjenom musikk.

de som bare står og spiller som maskiner som f.eks. michael angelo er (værtfall for meg)

kjedelig og meningsløse og høre på. Det er når du synes det du hører på, utrykker noe ektefølt, noe de og du synes er viktig. Feeling er som mange ting veldig subjektift.

Men vis du aldri har hørt musikk som virkelig rører noe ved deg emesjonelt, så synes jeg synd på deg.

Jeg har syntes at det og bli imponert har så mye ved viktige følelser og gjøre, men det er der det subjektive kommer inn.

Det har jeg da aldri sagt. Mange ting er objektive, eller delvis objektive, når det gjelder gitarspill. 'Feeling' er ikke en av disse. Hvis noen spør meg hvilken gitarist som spiller med mest feeling, da kan jeg ikke svare, fordi det er tull å diskutere om ting som er 100% subjektive og hevde at man har rett og andre tar feil.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Hvordan spiller man egentlig med følelse? Alle prater om å spille med 'feeling', 'sjel', alt det der, men ingen klarer å definere det.

Det er ingen definisjon.

Eller jo, Blues. Blues betyr egentlig nedtrykkt/lei seg og det er det musikken egentlig handler om. "a good man feeling bad"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.