Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Beste gitarist gjennom tidene?


schpangen

Anbefalte innlegg

Det er jo antagelig som med trommisen i Black Sabbath, han spiller veldig standard, med det er fordi han lagde standarden! Det samme gjelder for Jimmy Page, han var en av de første, og er blitt kopiert av tusenvis av ganger.... Det er nok noe med det at vi synes at ting er for ofte gjort, men det var jo ikke det når Jimmy gjorde det! ;)

enig.

men Bill Ward spiller veldig forskjelig fra andre metal trommiser.

p.g.a. at han tok timer hos en jazz trommis. Derfor bruker han mye symbaler og er ikke så hissig på bass tromma som moderne metal trommiser.

Endret av Stargazer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 144
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Her inne er det høy diskusjons faktor på hvem som er "flinkest", stadiet. Selv menere jeg at dette med å være flink/dyktig ikke tilsier at du er en meget dyktig gitarist. For jeg mener at man må se på den tiden personen levde, og hvilke historisk sammenheng han har. F.eks. Robert Norman? Han var trolig en av sin tidsbeste jazz gitarister. MEn hvis vi hadde sammenlignet han med noen fra vår tid ville han trolig "tapt". DEtte kommer av at i vår tid bygger vi all vår lærdom på hva andre har gjort.

Når enn snakker om gitarister mener jeg også at teknikk/hurtighet/feeling bare underbygger det aller viktigste punktet av alt: å lage musikk. Det å kunne skape musikk i den gitte situasjoen man er i, er noe av det aller viktigste. Under dette kommer en ny diskusjon:

Når man ser en ekstremt teknisk gitarist spille en låt med masse løp, sweeping etc. digger man da de tonene som blir produsert, eller blir man mest imponert? Samme gjelder andre sjangere. En dyktig pianist, hvis han spiller et samtidsstykke, vil han da imponere med hurtighet, eller vil melodiene, harmonikken og følelsene gjøre mest inntykk? Si at det også sitter en person i salen, han spiller selv ikke noe instrument. Vil denne personen da bli mest imponert over en gitarist som spiller teknisk, hurtig og med stor innlevelse, eller vil han like musikken?

Ved å reflektere over disse spørsmålene mener jeg at hvis man skal kunne gjøre seg en mening om en gitarist, så må man titte på den gitte situasjonen personen er i, lever i, og hva den utgjør. Derfor ville jeg heller diskutert gitarister innenfor visse sjangere, tidsepoker og hvilken historisk betydning de har hatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss... Var det jeg som startet denne tråden? Hadde jeg helt glemt. Ganske unødvendig tråd egentlig. Var vel en av de første gangene jeg postet her, og legger inn en tråd om et emne som MÅ ha blitt diskutert før :rolleyes: jaja... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff så lei den svensken........ kan ikke sammenligne seg med vai

helt riktig, malmsteen spiller NEO-KLASSISK METAL, mens Vai spiller fusion hard-rock og lignende.

to forskjellige spillere...

Kee Marcello er også HØYT oppe på lista :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.