Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Plektererfaringer


sarge

Anbefalte innlegg

Jeg har brukt mye forskjellige plektre. En stund gikk denne greia så langt at jeg bestilte håndslipte plektre fra USA, som visstnok aldri ville bli slitt. Greia var at jeg mente at pga plektre kontinuerlig slites ned så vil det påvirke måten man spiller på og at det vil være mer ideelt med et plekter i samme tilstand hele tiden.

Brukte Dunlop sort 1.00 mm først, men det ble for mykt. Gikk så over til Jazz 3, men synes de ble marginalt for små. Brukes nå Ultex Jazz 3. Disse holder lengre enn Jazz 3. Liker disse, men synes ikke grepet er optimalt.

Likter godt grepet på tortex, men synes selve plekterne er altfor flate. Noen som kjenner til plektre ala Ultex jazz 3, men som har bedre grep??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dunlop Tortex Pitch Black Jazz

dunlop-tortex-pitch-black-jazz-0.60mm_m.

De er små og jeg får bedre kontakt med strengene enn med plektre i standard størrelse. Overflata er passe ru så de detter ikke ut av handa heller. Jeg liker å hybridpicke og da er det ikke i veien.

Har Tortex en variant ala dette som er mer avrundet ala dunlop jazz 3?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter at Red Bear stengte webshopen pga av for stor pågang og derfor ekstremt lang leveringstid sjekka jeg ut Blue Chip. Mye av de samme egenskapene som Red Bear, men mer holdbart. brukt samme plekteret i ca 200timer nå og så og si ingen synlig slitasje. Blir nok disse heretter, etter å ha brukt Red Bear de siste 3-4åra.

KJøpte selv Red Bear men aldri brukt de.. Har de liggende hjemme..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må jo være korksnifferi som er verdig en plass på «det andre forumet»!

Jeg og en tidligere bandkollega bestilte fra Pickfactory for 5-6 år siden, fordi de holder til i Norge og kan levere plektre med bandlogo til en fornuftig pris. Har utelukkende brukt disse siden da, men jeg husker faen ikke tykkelsen engang... 0.80-noe?

Jeg trodde jeg trengte en annen tykkelse til kassegitar, men fant fort ut at det bare var tøys, så bruker samme plekter på akustisk, elektrisk og bass :rolleyes:

Uansett, det som gir fetest attack og lyd generelt er jo en god gammel sixpence-mynt:

Looks-like-Heaven-brian-may-31212188-661

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er omtrent like store som et standard dunlop plekter, men er helt spisse. Så det er mye mer tupp på dem enn noen andre plektere.

Ok. Da er de for store. Men merk at når jeg mener avrundet mener jeg ikke tuppen (vil ha den spiss), men kantene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

Foretrekker Dunlop Max Grip 1 mm. Synes disse er gode å holde og passe store. Har enda til gode å slite ut et slikt. Brukte Jazz 3 tidligere, men de ble raskt utslitt. Dessuten var de for små og for tykke for mine fingre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 2 months later...

Skiftet favoritt . Igjen... Denne gangen Ultex Sharp, 1.40. Store, bare til å holde nede med tuppen. Konge grep og kjempegode plektere i seg selv. Skulle ønske Ultex kom i andre farger enn gjennomsiktig. Det er et h***te å finne på teppet :P Skal kjøpe ei bunke neste gang jeg kjøpe r strenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.