Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Plektererfaringer


sarge

Anbefalte innlegg

dunlop-james-hetfield-metallica-black-fang-guitar-picks.png

Handla sanne idag, fornøgd så langt! :)

Her er jeg helt enig!! Beste plektra jeg noen sinne har brukt!! Har de i 1,14mm - 94mm - 73mm. Bruker for det meste bare de 1,14mm. Utenat når jeg skal spille på kassegitaren da bruker jeg 73mm. Utrolig bra plekter altså, slitesterke, og nydelige for solo, og heavy metal gitarspill osv..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er de bedre til solo og heavy metal gitarspill enn andre plektere?

Om de er bedre en andre plekter til solo og heavy metal gitarspill det vet vel ikke jeg? Jeg sa bare at jeg synes det plektret der er det beste _jeg_ har spilt solo og heavy metal med, i forhold til andre plektere jeg har prøvd.

Og grunnen til det, etter min mening, er fordi det ikke er nylon, de har en skarp kant, sånn som på jazz III. De er Slitesterke og bra.

Endret av tallicafan96
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er de bedre til solo og heavy metal gitarspill enn andre plektere?

Også var vi der igjen. Når man diskuterer noe såpass subjektivt som plektre på et forum så må det da være underforstått at man presenterer sine personlige, subjektive meninger, og ikke en objektiv fasit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om de er bedre en andre plekter til solo og heavy metal gitarspill det vet vel ikke jeg? Jeg sa bare at jeg synes det plektret der er det beste _jeg_ har spilt solo og heavy metal med, i forhold til andre plektere jeg har prøvd.

Og grunnen til det, etter min mening, er fordi det ikke er nylon, de har en skarp kant, sånn som på jazz III. De er Slitesterke og bra.

Poenget mitt er at jeg ikke skjønner hvordan det kan være bedre enn de andre Ultex-plekterne?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også var vi der igjen. Når man diskuterer noe såpass subjektivt som plektre på et forum så må det da være underforstått at man presenterer sine personlige, subjektive meninger, og ikke en objektiv fasit?

Helt klart. Dette er ikke ment som en tråd for å komme fram til noen objektive sannheter. Det er rett og slett en tråd for å forsøke å samle personlige (og dermed subjektive) erfaringer med bruk av plektre. Får man mange nok sammenfallende subjektive opplevelser kan man jo ane tilløp til en trend, og da kan man jo også finne ut litt om man selv har lyst til å satse på et plekter eller la være. Slik kan jo erfaringene være til hjelp for andre som forsøker å orientere seg i plekterjungelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig: Bruker Dunlop Gator Grip 1.14mm, fordi de ikke glipper så fort ut mellom fingrene mine og fordi de ikke slites så fort, samt at de er ganske store, noe som gjør at jeg har mer kontroll på hva jeg holder på med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen Harley Davidson-plektre (laget av Dunlop), og de kjøpte jeg først på grunn av merket (lolol) men de viste seg å være helt fantastisk digge, de har en "spesiell" form som gjør at jeg får godt grep, og spissen gjør det enkelt å spille kjapt og presist. Skulle gjerne hatt noen uten Harley Davidson-logoen da de er forbanna dyre, dobbelt så dyre som vanlige tortex....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://no.wikipedia.org/wiki/Den_hellige_gral

Min mening - dog ikke sannheten, det eneste ene;

Spill. Øv. Ikke bruk tid på å diskutere konsistensen og "tonen" på Tortex-plektre kontra plektre laget av tennene til en bever.

Selvfølgelig er det forskjeller, men er de forskjellene virkelig så store?

Jeg bruker som regel rød jazz III XL eller de vanlige. Helt konge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har i mange år brukt Dunlop 1,14 mm gator, delrin og framfor alt tortex, men har i den diste tida fått sans for tortex jazz i 1,14.

Føler plekterføringa har forbedra seg ved å bruke jazzstørrelse, men mulig det bare er ønsketenkning. Til bass synest eg 1 mm nylon funker godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så lenge plektret tåler litt hardt spill har jeg funnet ut at jeg venner meg til de fleste typer ,former og, fasonger.

Lyden er stort sett den samme også dvs jeg synes forskjellene blir for små til at jeg gidder å ha favoritter.

men av gammel vane kjøper jeg sharkfin eller dunlop av noe slag...og dette er kun fordi disse var de første jeg kjøpte som 16 åring da jeg begynte å spille.

Endret av gage1103
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker for det meste små Jazz III. Synes jeg får god kontroll på solospill. Alternativt blir det Dunlop USA nylon .88 som jeg liker bedre til riff og rytme.

Nå skal det sies at jeg ikke har prøvd mye forskjellig, men følte jeg fikk bedre kontroll når jeg økte plektertykkelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.