Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Plektererfaringer


sarge

Anbefalte innlegg

Jeg vil også ha metallicaplektre, slik at jeg kan spille like surt og utight som metallica gjør!

Når det kommer til plekter, bruker jeg det jeg har i lomma. Hvis jeg ikke har et i lomma, bruker jeg det jeg har i kortmappen.

Har plektrene noe med om man spiller slurvete eller ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ser ikke sarkasme, og velger derfor å svare på en dødfødt quote.

Anyways... Såklart er det en rekke ting som spiller inn på aspektet med å spille tight, men om utstyret jeg bruker for å formidle bevegelsen i armen over til strengene på gitaren ikke er i henhold til mine preferanser og krav, føler jeg meg ikke alltid spesielt tight.

Og når det er snakk om andre ting som gjør spillingen tight, kan du lage din egen tråd som omhandler akkurat dette - her diskuterer vi plekter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har spilt med Dunlop Jazz III XL i rundt ett år nå. Likte Jazz III, men synes de ble for små, så XL er nesten perfekt.

Husker jeg kjøpte et par ESP Medium for noen år siden, som er det beste jeg spilt med. De hadde en behagelig tykkelse, og noe sandpapirlignende på logoen som ga godt grep, uten å bolte seg fast til fingrene.

De er også helt umulig å få tak i, har lett i flere butikker og på nett, uten hell..

Endret av Martyz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte meg en pakke med Dunlop Tortex sharp 1.50 fra thomann her for en liten stund siden. Disse er ultraspisse og feite. Krever litt tilvenning men gir mye klarere noter selv når man bruker mindre kraft mot strengene. Deilig, og litt rart på samme tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har spilt med Dunlop Jazz III XL i rundt ett år nå. Likte Jazz III, men synes de ble for små, så XL er nesten perfekt.

Husker jeg kjøpte et par ESP Medium for noen år siden, som er det beste jeg spilt med. De hadde en behagelig tykkelse, og noe sandpapirlignende på logoen som ga godt grep, uten å bolte seg fast til fingrene.

De er også helt umulig å få tak i, har lett i flere butikker og på nett, uten hell..

4sound i Trondheim har disse plekterne (ESP altså) jeg har selv kjøpt et par stykker der for litt siden:) Ring dem og hør om de kan sende deg noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg spiller hovedsaklig med Dunlop Ultex .73, hender jeg kjøper noen Tortex i samme tjukkelse(skal sies at jeg ikke kjenner fryktelig stor forskjell på de). De passer spillet mitt godt og var det jeg havnet på etter noen år med litt varierende tykkelse oppover og nedover, og har vel egentlig bare holdt på de siden jeg ikke er misfornøyd.

Noe jeg lurer på, dog: Hvor ofte bytter dere plekter? (Nå er jeg klar over at dette er spillbetinget). Jeg føler at jeg bytter svært sjelden, sammenlignet med flere andre jeg kjenner, og tuppen skal være temmelig avrundet før jeg føler det har noen hensikt. Give me your two cents!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.