Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Plektererfaringer


sarge

Anbefalte innlegg

  • 2 months later...

Går nok i Jazz III til alt mulig rart her, kanskje et og annet litt mykere plekter til kassegitarstrumming. Men det er sjeldent jeg har på meg, da det kun ligger strødd Jazz III plektre overalt. Får bare justere litt på dynamikken i spillinga for å ikke få en så punchy og hard sound når jeg skal spille andre ting :P

Liker disse (de små jazz III altså) fordi de gir meg bedre kontakt med strengene og derfor mer kontroll på spillinga, sakte som fort. Fordel også at de ikke føles som klumpete store plastbiter. Har prøvd Jazz III med sånn "grip" greier på, men fikk ikke følelsen av at tuppen var den samme.. Virket mye rundere når jeg spilte, rart.. Men det var sånn det føltes. Skulle jo opprinnelig vært samme plekter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv etter mye spilling uten å vite hva jeg egentlig har plukket opp på gulvet, bakken osv, så fant jeg ut at jeg likte dette lille røde plekteret når jeg skulle spille småsoloer og riff på el-gitaren. Dunlop Jazz III, de små røde.

Husker ikke om den ble funnet på bakken, gitt av en annen gitarist eller noe. Men til den som sørget for at den kom i mine hender, vil jeg gjerne takke. Når det er nevnt har jeg brukt den samme helt siden 2008-2009 og frem til i dag. Den har litt slitemerker ved tuppene, men fungerer like fint som da jeg ble "kjent" med den, den dag i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Er ikke så nøye bare de ligger på rundt millimeteren og har "normal" fasong. Akkurat nå bruker jeg disse siden mister plekter som folk mister hudflak og jeg får en pose med 100 for noenogtyve dollars.

EDIT: Så forøvrig at jeg nærmet meg tomt og bestilte en til pose. 1,31kr pr. plekter er ikke så ille. Bra er de og. Ganske like Dunlop Tortex for de som bryr seg om slikt.

2030141planetwavesguita.jpg

Endret av germaniumkid
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.