Web Analytics
Jump to content

Hjelp! Er min Mesa Boogie ødelagt?

Share

Recommended Posts

Hei, kjøpte en brukt Mesa Boogie Dual Rectifier 100 W. for noen måneder siden samt et helt nytt 300 watt Mesa Boogie kabinett.

Etter å ha spilt på utstyret ca. etter 5 øvinger så begynte det å komme en merkelig lyd når jeg spiller. Man hører hvis jeg demper, da kommer det en etterfulgt rungende "drrrmmm" lyd.

F.eks hvis et "chugg" er et demp så blir det sånn her: "chugg-chugg-chugg----drrrmmmmm" eller "chugg----drrrrmmmmmm".

Lurer på om det er kabinettet eller forsterkeren som er skyldig i dette? Kan det være røra som forårsaker dette?

jeg ville tippet rørene, høres ut som det du beskriver som drrrrrrmmmmmm kan være microphonics fra rørene.

Jeg ville uansett kjøpt inn et sett med rør og testet, du vil uansett få brukt for nye rør før eller siden :)

Takk for kjapt svar! Skal gjøre dette :)

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Similar Content

• By Gmal
      Sitter å ser på en video fra Andertons. Mesa tar visstnok over distribusjonen i Europa selv. I følge gutta på Andertons vil enkelte modeller bli så mye som 1000 britiske pund billigere. 
      Det må da føre til bedre tider for disse ampene her til lands også? Hvem sitter som importør av disse her til lands pdd?

• By Jassis
      Anita Helgeland synger denne visa. Går i C-dur. Men hva er det for grep på «brigde» delen???
      Denne visa skal «Bonettene» synge rundt om på julefester så det haster en smule å finne akkordene. Kan noen flinkisen hjelpe? 
      Ps! Fant visa på YouTube 

• By Ordlora
      Hei! Jeg prøver å bygge min første gitar. Kjøpte et slik DIY-sett på eBay, og vil lage en Explorer. 
      Holder på å lakkere nå, og trenger hjelp til hva jeg bør gjøre. Sandet treet med 320 papir, og hadde på primer. Jeg er tydligvis veldig dårlig til å lakkere, så ble ikke fornøyd med priminga, men hadde på et strøk med lakk etterpå (sprayboks). Ventet alt for lite og pusset på det slik at lakken løsnet enkelte steder. Har lakkert over 2 ganer etterpå. På bildene ser dere diverse snack der forarbeidet er dårlig. 
      Hva bør jeg gjøre nå? Skal avslutte med klarlakk.

• By Æljen
      Hva skal man gå for og hva burde man holde seg unna?

Planen er i hvertfall å handle noe brukt for å få litt mere for pengene.

Ett par Yamaha HS5 till 2000,- er det innafor?

• By Beatlemaniac
      Skal kjøpe ny gitar ettersom at epiphonen er ødelagt. Nå skal jeg kjøpe meg ny gitar og det står mellom en Gibson SG eller en Fender Stratocaster laget i Mexico(for da blir den en god del billigere)?
      -Gutt 14
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.