Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Les Paul eller Telecaster?


stairwaytoheaven

Anbefalte innlegg

Ja, så får du ingen av delane. Great!

Du skal sjølvsagt ha ein tele!

Hvis Fender kaller det en Telecaster så er det vel rimelig drøyt å påstå noe annet bare fordi du mener at en telecaster må være på den måten du er vant til.

Fender selger telecastere med buckere...det er ikkeno mer å si om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er vel her for å diskutere? No er telen min ganske langt fra kosher, men eg fått har litt sansen for standard teleoppsett i det siste! Poenget mitt er vel at tele med 2 singlecoils er ein klassisk lyd du har hørt på x antall plater. Skal du først ha humbuckers, kan du jo like godt gå for LP, ei anna klassisk øks. Ut fra første post ser det jo ut som stairwaytoheaven er ute etter klassiske lydar? Fender sel forøvrig mykje rart, men trur folk flest er einige om kva ein tele er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det bare kommer inn et forslag på kassegitar nå, så har vi vel fått inn hele spekteret av mulige gitarer?

I god GitarNorge-tradisjon! :lol:

Nå er også tråden over 4 mnd. gammel, og trådstarter har 4 innlegg tilsammen, og ikke vært aktiv på over en mnd. Så mye tyder på at rådene ikke har hjulpet nevneverdig.... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det bare kommer inn et forslag på kassegitar nå, så har vi vel fått inn hele spekteret av mulige gitarer?

Nok en gang viser jo bare diskusjonen at valg av gitar er et veldig personlig valg, og at det som er rett for andre ikke nødvendigvis er rett for deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Stemmer i med Sarge her. Tråden viser mange ting, blant annet hva slags oppfatning folk har av hva som er Tele. For noen er Tele SS og twang. For meg er Tele først og fremst ergonomi, og så finnes alle avskygninger, hele skalaen i mellom. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.