Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Les Paul eller Telecaster?


stairwaytoheaven

Anbefalte innlegg

Si meg, hvilke Tele'er er det dere spiller/har spilt på? :blink: Vil det si det samme som at en Strat er ubrukelig på annet enn hals-pu? Selvfølgelig holder det i lange baner med en Esquire eller en Junior for den saks skyld, men at hals-pu er ubrukelig på Tele og Special???? Da vet jeg et par stykker her som burde teste et par gitarer litt nærmere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si meg, hvilke Tele'er er det dere spiller/har spilt på? :blink: Vil det si det samme som at en Strat er ubrukelig på annet enn hals-pu? Selvfølgelig holder det i lange baner med en Esquire eller en Junior for den saks skyld, men at hals-pu er ubrukelig på Tele og Special???? Da vet jeg et par stykker her som burde teste et par gitarer litt nærmere!

+1 på denne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå blir sikkert trådstarter veldig opplyst her :lol:

Har prøvd en haug av Teler, og 1 Studio. LP, Not for me, av flere grunner.

Det som i mine ører låter bra, er Samarium Cobalt Noiseless pups, og Bareknuckle Flat 50's. Mener også Bareknuckle har et sett som heter Boss hvis ikke jeg husker feil, som er enda mer low punch. Rocktrond vet sikkert hvilke jeg mener.

Neck er prima til varmt komp, og mid er hur allsidig som helst. Fetest av alt er seriekobla med S1 Switch. Da kontrollerer man knekken med vol. potten.

At neck er ubrukelig må vær med henblikk på musikk jeg ikke hører på eller spiller. Det låter fett til sitt bruk, og blir helt sjef i serie med bridge.

Nå har jeg bestil en CanadianBreed med P90, og låter ikke det som forventet blir det Bareknuckles og seriekobling. Eller en P90 i brigde og en feit Bareknuckle i neck. Da snakke vi saft ;)

Endret av Tommern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si meg, hvilke Tele'er er det dere spiller/har spilt på? :blink: Vil det si det samme som at en Strat er ubrukelig på annet enn hals-pu? Selvfølgelig holder det i lange baner med en Esquire eller en Junior for den saks skyld, men at hals-pu er ubrukelig på Tele og Special???? Da vet jeg et par stykker her som burde teste et par gitarer litt nærmere!

Jeg lover Audun, at neste gang jeg er i en gitarsjappe skal jeg teste en skikkelig tele med brupupp. Må innrømme at det er lenge siden sist jeg har spilt på en slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lover Audun, at neste gang jeg er i en gitarsjappe skal jeg teste en skikkelig tele med brupupp. Må innrømme at det er lenge siden sist jeg har spilt på en slik.

Det var godt å høre! ;) (Håper det var halspup du mente!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.