Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

DIY Les Paul prosjekt - Ny finish på gang


Anbefalte innlegg

Fyyy sø..... Må si jeg ikke forventet det resultatet da jeg skulle plugge den i for første gang :P Hadde hvertfall regnet med litt feilsøking, men nei da. Rett i ampen, plug and play. Prøvde den først i en marshall mg15 som jeg har stående i stua, og syntes det låt ganske bra. Følte meg fornøyd med resultatet. Helt til jeg hentet inn min Fender Blues Jr fra blien. Og da.... Er ikke for å skryte og gni det inn her, men fy søren for en lyd! Og da jeg pusha preampen helt ble det bare enda bedre. Sitter litt i sjokk her nå jeg...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh.... Sånt er skikkelig moro. Gratulerer med en heftig gitar, både visuelt og lydmessig.

NB: Ingen gitar får vist seg frem gjennom en Marshall MG15. Har hatt en slik selv, og det beste jeg kan si om den er at den fungerer greit som clean-forsterker, men jeg er oppriktig glad jeg ikke har den lenger... Godt du hadde Blues Jr. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NB: Ingen gitar får vist seg frem gjennom en Marshall MG15. Har hatt en slik selv, og det beste jeg kan si om den er at den fungerer greit som clean-forsterker, men jeg er oppriktig glad jeg ikke har den lenger... Godt du hadde Blues Jr. :)

ja, en grunn til at jeg kjøpte ny forsterker :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Et lite spm. Hva er det som spruter ut av loddetindet/loddebolten når man lodder? kom noe av det på gitaren. ser ut som bitte små vanndråper som her helt harde.

Noe å bekymre seg for? Tenker at det blir jo en del timer med grukking på gitaren når man spiller. Lurer på hva det er...

Endret av Mills Kaviar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig usikker på om jeg skal ha plekterplata på eller av. Noen innvendinger til det?

Mye mye finere uten plekterbrettet. Jeg for min del synes plekterbrett på LP i noen tilfeller kan se fint ut, men det er jo strengt tatt bare i veien, så jeg har aldri beholdt dem på :)

Endret av denyeverything
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

En liten oppdatering her. Fikk prøvd gitaren på bandøving idag, og det er skikkelig trøkk i den. Eneste var at pottene gikk føyken da jeg skulle sette på knottene, hadde kjøpt feil knotter. Men stewmac ville faktisk dekke dette(!) og sende meg nye CTS potter gratis! Det kaller jeg service.

Ble jo litt spraking og knepping pga de ødelagte pottene, men ellers virker det bra. Må justere nøtta litt for å få lavere strengehøyde, og file litt på halsen for å få den pittelitt tynnere.

Legger ved et bilde av undertegnede med gitaren:)

IMAG0553-1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.