Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

DIY Les Paul prosjekt - Ny finish på gang


Anbefalte innlegg

Mulig. Jeg fulgte en mal jeg fant på "mylespaul"

Og så lenge det stemmer med at broen havner på "toppen" av gitaren, er det bare utseendemessig.

Litt flere bilder.

Du har jo mer å gå på der, så jeg vill i hvert fall dempet overgangen en del, og fått den til å "flyte" litt mer. Men for all del, imponerende arbeid, og det er ikke slik at jeg kunne gjort det der. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal selvfølgelig smoothe den mere ut, ser jo litt klumpete ut sånn det er nå :P

Skikkelig tolmodighetsarbeid, men ganske koselig samtidig. Blir veldig godt kjent med gitaren merker jeg. Kanskje en fordel når man skal spille på den(?).

Var slettes ikke meningen å være hoven Audun.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal selvfølgelig smoothe den mere ut, ser jo litt klumpete ut sånn det er nå :P

Skikkelig tolmodighetsarbeid, men ganske koselig samtidig. Blir veldig godt kjent med gitaren merker jeg. Kanskje en fordel når man skal spille på den(?).

Var slettes ikke meningen å være hoven Audun.

Tok det ikke på den måten heller. Som sagt, har du evner som langt overgår mine på slike ting, og i et tidligere innlegg, antydet jeg jo på en måte også at du sikkert ikke var helt ferdig. Følte bare for å si det likevel. Ser uansett veldig bra ut, og det blir artig å se det endelige resultatet. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner å komme seg veldig nå. :)

Har du noe slag av mal på hvordan buen på toppen skal bli, eller går det på øyemål?

Var litt forbasket at du ikke klarte å gjemme de kvistene under cutaway eller pickuphull eller noe... :(

Var fint mønster på toppen, med unntak av disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner å komme seg veldig nå. :)

Har du noe slag av mal på hvordan buen på toppen skal bli, eller går det på øyemål?

Var litt forbasket at du ikke klarte å gjemme de kvistene under cutaway eller pickuphull eller noe... :(

Var fint mønster på toppen, med unntak av disse.

Tar det på øyemål og føler med fingrene.

Synd med kvistene ja, men har begynt å se på det som at den får litt mere sjel når ikke alt er perfekt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd med kvistene ja, men har begynt å se på det som at den får litt mere sjel når ikke alt er perfekt :)

Helt enig, slik stor kvist som er jevnt blir bare pent synes jeg. Skaper liv liksom. Du har nok noen timer igjen med pussing men som tidligere nevnt dette blir kult.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toutchdown! Endelig begynner det å ligne en gitar her :) Fikk frest ut hull til pickups og hals idag. Eller rettere sagt. boret og brukt stemjern. Fant ut av at adet var tryggere å gjøre slikt for hånd. bomma litt på vinkelen på siden av halsen som dere ser på bildene, men har limt på to klosser nå, så det kommer ikke til å synes.

post-10124-0-54310100-1329077330_thumb.j

post-10124-0-48459700-1329077343_thumb.j

post-10124-0-65369600-1329077350_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.