Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

DIY Les Paul prosjekt - Ny finish på gang


Anbefalte innlegg

Jeg er delvis enig med Æljen her.

Jeg synes LP type gitarer absolutt er penest med pickguard, inkludert denne :)

Creme rundt om vil nok bli pent, men var ganske stilig med svart mot creme pickupringer også :)

Turtoise synes jeg sjeldent er pent selv om noen gitarer kler det, men denne synes jeg ikke gjorde det.

Men alt i alt er det jo dine preferanser som bestemmer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det rustikt utseende treverket i denne gjør at den ser veldig bra ut uten ekstra plastikk. Eneste jeg ville vurdert er pickupringer i samme treverk som gitaren. Det er likevel en vanskelig øvelse å få DIY pickupringer til å se proft ut.

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det rustikt utseende treverket i denne gjør at den ser veldig bra ut uten ekstra plastikk. Eneste jeg ville vurdert er pickupringer i samme treverk som gitaren. Det er likevel en vanskelig øvelse å få DIY pickupringer til å se proft ut.

Ja, prøvde å lage ringer i plummetre, men ting blir såpas tynt, at da jeg skulle begynne å finjustere på den jeg lagde, så brakk den i ene hjørnet. Og da mista jeg litt lysten til å lage de selv... Men kanskje en vakker dag at ånden kommer over meg, og jeg får lyst til å lage et par som jeg kan bytte ut med de i plastikk;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da har jeg fått gjort litt med gitaren.

Har satt på side dots på halsen, tilpasset pickupringer, montert nut.

Demonterte hele gitaren, pusset den helt ned igjen, og beiset med mahognybeis. Må si jeg er mye mer fornøyd med fargen denne gangen. Ble mye likere farge på halsen og kroppen og. Før kunne man se tydelig forskjell.

Planen nå er å beise toppen, og lakke et strøk. Så skal jeg forsøke meg på en mild sunburst med sort farge. og så lakke over det igjen.

Jeg har bestemt meg for å gå for samme lakk som jeg bruker på sjekta mi faktisk. Er en blanding av tung-oil og linolje. Så håper ikke den påvirker lyden for mye... Er samme lakk som de bruker på den italienske presidentens båter pluss på en del rivabåter, så da må det jo være bra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.