Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

DIY Les Paul prosjekt - Ny finish på gang


Anbefalte innlegg

Skarru ikke ha pickupringer?

Joda, men gadd ikke putte de inn nå. må jo ha ut pickupene før jeg får på finish

Dette ser veldig bra ut! men, skal den ikke lakkeres/lakkes? Ser ihvertfall flott ut uten!

Den skal beises og lakkes med shellac :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst grattis med resultatet så langt!

Fant også ut at jeg ikke har sjans til å bøye trebindingen rundt hornet, så kommer til å bestille cream binding fra stewmac...

Med damp skal du nok klare å få det til men det krever litt jobb, men det kommer jo også veldig an på hva slags treverk det er i bindinga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst grattis med resultatet så langt!

Med damp skal du nok klare å få det til men det krever litt jobb, men det kommer jo også veldig an på hva slags treverk det er i bindinga.

Fikk det faktisk til idag! kokte opp varmtvann med vannkokeren og slo det i en bøtte. så stappet jeg bindingene oppi, og vips var de som gelé :) Er figurert lønn i bindingen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Appropos binding tok et par bilder før jeg dro hjemmefra. De er fortsatt ikke limt på, bare forforming. Som dere ser, så må jeg jukse det litt til på hornet, men det løser seg. Prøvde meg også på litt beising på et par testplanker. synes den fargen ser veldig bra ut. Det er faktisk eikebrun. Hva synes dere?

IMAG0343.jpg

IMAG0341.jpg

Kirsebær

IMAG0344.jpg

Bjørk

IMAG0345.jpg

IMAG0340.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten oppdatering her. Har jobbet igår og idag, så har ikke fått gjort så mye, men noe.

Startet med å ta av igjen gripebrettet igår, gikk smertefritt med varmepistol. Jeg kan skrive under på at limet er sterkt, for gripebrettet hang godt selv om jeg varmet det opp. Satt til og med igjen et tynt tynt lag av gripebretett på halsen(!) Men uasett, fikk pusset halsen rett idag, og limt på gripebrettet igjen(står i klemm nå). Ser foreløpig veldig bra ut, helt snorrett, og det er digg(har mye å si på følelsen av at alt er snorrett når man skal begynne å spille på den).

Imorra blir det spilling med bandet på dagen, og kanskje litt bygging på kvelden. Neste blir i tilfelle å lime på bindingen, og så begynner det faktisk å nærme seg finish-tid :s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.