Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

DIY Les Paul prosjekt - Ny finish på gang


Anbefalte innlegg

Må bare legge til at det var en vanlig personvekt jeg brukte, så blir jo noe unøyaktig... veide også resten med hals og hardware, det kom på litt under 1kg. Og med toppen avrundet, og halslomme flest ut, tror jeg ikke det blir så galt. målte både min Epi. Sheraton, og Ibanez blazer. Begge veide rett under 4kg, og de synes jeg er lette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare tenkte at siden man først skal lage sin egen LP, og har mulighet til å redusere vekta med å frese ut par hull, så hvorfor ikke?

Ser den. Men har vel egentlig bestemt meg for å ha den massiv. Liker tanken på at en gitar er massiv. Hadde jeg skulle hatt en Gibson LP hadde jeg kjøpt en som ikke var chambered(traditional?).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilder fra dagens arbeid.

Fikk markert opp og frest ut "trappemønsteret" til toppen idag. Gjøyv på med minihøvl og pussemaskin ble det faktisk ikke så værst om jeg må si det selv :P Gjenstår fortsatt en del pussing, men kan se hva som nærmer seg.

PS. Vekta er nede i ca 2,9kg på kroppen nå, så like greit at jeg ikke fikk letta den noe tror jeg. Skal jo føles som en LP når man spiller på den.

Bilder!

post-10124-0-56616500-1328895369_thumb.j

post-10124-0-29329400-1328895377_thumb.j

post-10124-0-94048400-1328895385_thumb.j

post-10124-0-04654500-1328895394_thumb.j

post-10124-0-16409900-1328895402_thumb.j

post-10124-0-36913900-1328895410_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen anelse om hva mine gitarer veier. Etter passe mengde med øl før gigen, så tåler man da uansett halvannen time med noen kilo over skuldra? Det er jo faktisk ikke noe tyngre enn det som må bæres når man går Birken :D

Halvannen time? Man spiller da for pokker lenger enn det? Alt under 3 timer er uvanlig korte gigs for min del :)

Ellers ser prosjektet veldig bra ut, Mills. Tror det kan bli bra når det blir ferdig. Høydeforskjellen så helt sinnsyk ut på det første bildet, så jeg ble skeptisk, men når jeg så resten av bildene så så det jo ikke gærent ut i det hele tatt. Keep up the good work!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg giget enda, men på bandøvingene så pleier vi å holde på rundt 3t for vi tar pause. Og våre øvinger er ganske intense :P

Ser at bildene gjør at ting ser litt mer slurvete ut enn det egentlig er. Får kanskje ta frem dslr kameraet, men blir fort litt mer tungvint når man holder på å jobbe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.