Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Dream Theater Valhall 26 Januar


Gjest NicolaiF

Anbefalte innlegg

  • Svar 131
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hva heter den greia de bruker live da..?? Den der som stabiliserer vokalen så det høres ut som du synger høyere toner enn det du gjør?

Jævli trøtt her, så mulig jeg må ta ett par telefoner i morra å spørre om jeg er helt på bærtur :P

Det eneste jeg kan tenke meg når du sier stabiliserer vokalen er kompressor.. Aldri hørt om noen prossesor som gjør at vokalen høres høyere i tonehøyde ut.

Må være en Eventide Harmonizer eller noe det da. f.eks Ozzy bruker den på all vokal (også live)men det er snakk om en slags form for dobblingseffekt/chorus for å gjøre vokalsoundet litt fetere.

Men har ikke vært borti at noen bruker den som pitchtransposer på vokal live, ville jo ikke låte særlig naturtro.

Finnes jo kormaskiner som Digitech vocalist, Tc voiceworks o.l men det blir liksom ikke samme greia, fint til Bulgarske dansetrioer though :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel kanskje noe slikt han tenker på. Real-time-auto-tunere har da vært på markedet i mange år.

BOSS VE-20

Jo, men de funker ikke akurat kjempebra(Hadde de gjort det hadde du ikke hørt noen synge surt live lengre ;) ), krever endel programmering og ikke får de " vokalen så det høres ut som du synger høyere toner enn det du gjør" heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener å ha hørt at flere norske puddelband ikke sang de høye tonene live, men at det var diverse bånd som snurra i bakgrunnen som tok seg av den delen. Hvordan de gjorde, eller om det i det hele tatt er korrekt, det vet jeg ikke. Likevel kan jeg ikke se for meg at det skulle være umulig, ikke engang vanskelig med det som finnes tilgjengelig i dag. Wig Wam var ofte veldig annerledes live, ettersom Åge Sten sang en understemme til vokallinja. Om det var tiltenkt at en harmonizer skulle fikse det vet jeg ikke, men det hadde jo vært en mulighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer bare på hvem som har kjøpt "meet & greet" - pakka? Jeg kjøpte det i høst, men synes det er merkelig at jeg måtte skrive ut kvitteringa og ta den med til konserten + ID, for å komme inn, hvorfor får man ikke vip billetter sendt til postkassa liksom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så TNT på «Gjøvik-marken» for noen år sia, da var det i hvert fall LASSEVIS med koring på tape. Koring fra skiva, med en annen vokalist... Fy faen så jalla det låt :P

Debris, Ozzy live er vel stort sett chorus på alt... :D

Samme med Live DVD`n deres, blir lit parodi når de ikke engang prøver å "skjule" det ved å liksomkore med overbevisning selv.

Veldig mange band kjører koringer på boks, men det går ann å gjøre det litt mer diskret ja!

All Ozzy-relatert lyd skal utsettes for tung modulering ja :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som vet noe om aldersgrense? Det står ingenting om det noe sted..

Hadde vært litt kjipt å kjørt 2-3timer for å ikke komme inn :s, det er konserter en halvtime unna som jeg ikke har kommet inn på selv om det ikke sto noenting om aldersgrense..

Jeg hadde nok ikke betalt 600 for bare dream theater, periphery er en stor del av det, og det å se Mark Holcomb (og forhåpentligvis noe HS live!) :P

og såklart rekker jeg ikke signeringen klokka 2, selv om det hadde vært fett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok ikke betalt 600 for bare dream theater, periphery er en stor del av det, og det å se Mark Holcomb (og forhåpentligvis noe HS live!) :P

og såklart rekker jeg ikke signeringen klokka 2, selv om det hadde vært fett!

Tviler sterkt på at du får høre noe Haunted Shores :P Kanskje et riff eller to dersom du får med en hel haug som skriker HS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer bare på hvem som har kjøpt "meet & greet" - pakka? Jeg kjøpte det i høst, men synes det er merkelig at jeg måtte skrive ut kvitteringa og ta den med til konserten + ID, for å komme inn, hvorfor får man ikke vip billetter sendt til postkassa liksom?

Jeg kjøpte M&G ja.. Geder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.